Kipróbáltuk – így teljesített a témakörök szerint targetált hirdetésünk

Közzétéve: 2011. augusztus 16.

Pár napja Magyarországon is elérhető a hirdetések témakörök szerinti szűkítése, erről mi is hírt adtunk oldalunkon. Korábban egy cikksorozatban kísérleteztünk, hogyan tudnánk a lehető leggazdaságosabban elkölteni a hirdetésre szánt pénzünket, gyorsan ki is próbáltuk, vajon ezzel az új szolgáltatással tovább tudunk-e spórolni?

A hirdetés

Próbáltuk a lehető leghitelesebb mérést elvégezni, ezért a kampányhoz használt képet nem változtattuk és a szöveges tartalmat is csak kis mértékben módosítottuk, a mondanivalót nem érintve. Így ezt a hirdetést adtuk fel, 2 napra:

 

Célcsoportunkat ezúttal témakörök szerint szűkítettük, a kulcsszavak ezek voltak: #Business, #Commerce, #Facebook, #Internet marketing, #Marketing, #Social media, fan page vagy fanpages. Magyar nyelvű megfelelőjük ezeknek nem volt, valószínűsítettük, hogy az angol név alá tartoznak a magyarországi rajongók is, akik megjelölték érdeklőséi körükben az adott témákat. Hirdetésünk így több, mint 100ezer felhasználóhoz juthatott el:

Az eredményeket folyamatosan mértük, majd 2 nap után megnéztük az összesítést:

Összehasonlítva a korábbi célcsoportos hirdetésünkkel (amikor releváns rajongói oldalak olvasóinak hirdettünk), azt láttuk, hogy a témakörök szerinti hirdetés még nem annyira hatékony. A kattintási arány messze elmarad a korábbitól: 0,06% volt most, míg az előző hirdetésben 0,19%. Egy rajongó megszerzése ezzel az új módszerrel 0,67$-ba (128 Ft) került, ami jóval magasabb, mint a korábbiakban volt (22 Ft).

 

A tapasztalatokból levonva következtetésünket, a legeredményesebb hirdetés továbbra is az, amikor releváns oldalakat keresünk és hirdetésünket azok rajongóinak jelenítjük meg. A témakörök szerinti szűrés egyelőre még kicsit költséges hirdetési megoldás…