Így építsünk hírleveles adatbázist

Egy korábbi bejegyzésünkben már bővebben írtunk arról, miért érdemes hírleveles adatbázist építeni. Most azt is megmutatjuk hogyan lehet ezt megtenni.

Leginkább két fontos tényező befolyásolja a sikeres adatbázisépítést:

1. a megfelelő hírlevélküldő szolgáltatás
2. és az adatbázis gyűjtésére használt megoldások.

Hírlevélküldő

Egy jól kiválasztott hírlevélküldő megkönnyíti a munkánkat és a hírlevelek elkészítésével töltött időt is lerövidíti. Természetesen van ingyenes és fizetős szolgáltatás is, a választást többnyire az is befolyásolja, hogy mennyire vesszük komolyan a hírlevélküldést, mennyire akarjuk kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. Szeretnénk-e egy hírlevélküldési sorozatot építeni, vagy csak egyszerűen szeretnénk így is tájékoztatni a leendő vagy már meglévő partnereinket/ügyfeleinket valamilyen aktualitásról?

Bár még 2010-ben készült a hírlevélküldők összehasonlítása, a vizsgálati szempontok még most is nagy segítséget jelenthetnek a megfelelő szolgáltatás kiválasztásában. Az összehasonlításnál 7 olyan hírlevélküldőt teszteltem, ami ingyenesen elérhető, akár a teszt időszakon túl is és semmit nem kell telepíteni, vagy a saját honlapon módosítani a használatához.

De miért fontos ennyire a megfelelő szolgáltatás kiválasztása?

Egy jó hírlevélküldőt nem csak az e-mailek célba juttatására, hanem az adatbázis építésére is használunk. Egy egyszerű form beillesztésével, a honlapunkon, a Facebook oldalunkon, a blogunkban vagy akár egy webáruházban is használhatjuk. Az így érkező feliratkozók mind automatikusan kerülnek a megfelelő listába, így manuálisan nem kell vele foglalkoznunk a kezdeti beállítások után, így akár időzített e-mailt is küldhetünk a feliratkozóknak a csatlakozás után eltelt bizonyos idővel.

Szintén fontos, hogy kapunk-e egy ilyen szolgáltatással hírlevél sablonokat. Ezek általában feláras szolgáltatások, de ezért olyan sablonokat kapunk, amik biztosan jól jelennek meg a különböző levezőkben. Elsőre ez talán nem tűnik fontosnak, azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy ügyfeleink különböző email klienssel nézik levelünket és ha nem ellenőrizzük a kompatibilitást, akkor az egyik kliensen hibátlanul megjelenő levél egy másik kliensen szétesve érkezhet meg.
Komolyan befolyásolhatja a döntést a megfelelő szolgáltatás kiválasztásánál, hogy magyarul is elérhető-e az ügyfélszolgálat. Bár az általunk nagyon szeretett és használt Mailchimp hatalmas tudásbázissal rendelkezik (webináriumok, videók, e-book-ok, online chat stb.), mégis csak angolul elérhető, ami sokaknak talán egyet jelent a használhatatlansággal.

Így lesznek feliratkozóink

Olyan sok hírlevelet kapnak már így is az emberek, miért szeretnének még eggyel többet kapni? Csakis azért mert érdekes, hasznos és releváns a tartalom. Ha ezt már a feliratkozás előtt is tudják az adatbázisba kerülők, sokkal lelkesebben fogják megadni az e-mail címüket.

De mi számít érdekes tartalomnak? Például: Ha víztisztító rendszert szeretnénk értékesíteni, készítsünk egy ütemezett sorozatot a hírlevél feliratkozóinak, melyben bemutatjuk hogy mit tartalmaz a csapvíz, amit tisztítás nélkül fogyasztunk. Érdekes a tartalom és finoman támogatja az értékesítést is, amellett, hogy növeljük vele az adatbázisunkat.

Esetleg adjunk hírlevél feliratkozásért fix kedvezményt/névre szóló kupont, akár a Facebok rajongói oldalunkon keresztül.

Szegmentáljuk már feliratkozáskor! Annak érdekében hogy tényleg hasznos tartalmat tudjunk adni a feliratkozóknak, érdemes már az adatbázisba kerüléskor szegmentálni, azaz extra mezőkkel még többet megtudni ezekről az emberekről.

Sajnos Magyarországon még viszonylag kevesen élnek ezzel a lehetőséggel, ezért íme néhány külföldi példa:

L.L.Bean hírlevél feliratkozási lehetősége

OfficeMax hírlevelére való feliratkozási lehetőség

 

Hazai példa:

Az OptikMed ingyenes vizsgálat mellett online bejelentkezést is kívál

Az ilyen módszerekkel összegyűjtött adatbázis esetében se felejtsük el, hogy hírlevelet csakis akkor küldünk ha van mondandónk és tudjuk hogy ez érdekelni fogja a célcsoportot.

Hamarosan megmutatjuk a Mailchimp példáján keresztül, hogyan tudunk egy jól használható hírlevélküldő rendszert felépíteni. Megnézzük például azt hogyan lehet olyan kódot generálni, amit a Facebook rajongói oldalon vagy a honlapon is fel tudunk használni, hogyan lehet visszaigazoló üzeneteket beállítani, és a kiküldött levelek eredményét mérni, a következő sikeresebb kampány érdekében.

Addig amíg ez elkészül, kattintsatok a Tetszik-re ha hasznosnak találtátok a bejegyzést és persze iratkozzatok fel a hírlevelünkre is, igyekszünk valóban érdekes tartalmat átadni Nektek ott is! 😉