Facebook: úton a szellemvárossá válás felé?

Közzétéve: 2012. november 23.

A Recommend.ly tegnap publikált tanulmánya szerint a Facebook céges oldalak 70%-át nem frissítik havi rendszerességgel! Az elemzők a Facebook elhibázott Timeline dizájnját, és az oldalüzemeltetők fizetős szolgáltatások felé terelését okolják.

A jelentésben 5.7 millió oldalt vizsgáltak és a következőket emelték ki:

  • Az oldalak 2/3-a inaktív (nem frissül legalább havonta, nincs profil képük, nem vesznek részt a rajongói beszélgetésekben vagy 300 rajongónál kevesebbel rendelkeznek)
  • Az oldalak 20%-kal kevesebb bejegyzést jelentetnek meg, mint fél évvel ezelőtt
  • A rajongók aktivitása 40%-kal alacsonyabb, mint fél évvel ezelőtt.
  • A lapokon megjelenített információk 50%-60%-a  kép vagy videó, ellentétben a fél évvel ezelőtti 15-20%-kal.

A megállapításokat végigolvasva úgy tűnik, hogy az oldalüzemeltetők kezdenek kiábrándulni a Facebook direkt marketinges megoldásából. Elemzők szerint az új Timeline dizájn nem elég hatékony, és a lapüzemeltetőknek abból is elegük van, hogy lassan fizetniük kell azért, hogy a követőik hírfolyamába bekerüljenek. Ha ez továbbra is így folytatódik, akkor a Facebook könnyen elindulhat a kihalt szellemváros illúziója felé.


A rossz hír számunkra lehet egyben jó hír is. Minél kevesebben kommunikálnak a Facebookon, annál több hely marad a mi oldalunknak. Csak ügyeljünk a rendszeres bejegyzésekre, amihez már sok tippet adtunk, pl. itt, itt és itt. 🙂