A Facebook reklám követ a külső weboldalra is!
„A hirdetők álma, és a felhasználók rémálma” valóra válik, a Facebook mostantól követi a felhasználót a weblapra, és a hirdetőknek értékes adatokat szolgáltat arról, hogy ki válik vásárlóvá.
Tavaly novemberben írtunk erről az új szolgáltatásról, de nem gondoltuk volna, hogy két hónapon belül már elérhetővé válik.
Hogyan működik a rendszer?
A Facebook felületén létrehozunk egy ún. „Tracking pixel”-t (követő kép), amelyet elhelyezünk a weboldalunkon. Többféle követőt alkalmazhatunk; mérhetjük a pénztárig eljutó, a feliratkozó vagy éppen a fontos oldalunkat megnézők számát. A dolog ereje abban van, hogy vissza tudjuk követni, mely Facebook hirdetésünk eredményeként vásárolt a követőnk, így sokkal jobban targetálhatjuk majd a hirdetésünket.
Hogyan használjuk?
Amikor egy hirdetést készítünk, válasszuk a „Optimized CPM bidding” módot, és jelöljük meg a képen látható opciót!
Készítsük el a követőkódot, és ezt tegyük be a weboldalunk forráskódjába:
A követő képeinket egy táblázatban kezelhetjük, amelyben láthatjuk, ha a kódrészlet nincs megfelelően beállítva:
A weblapon megcélzott akciók elvégzése visszakerül az Ads Managerbe, így követni tudjuk a reklámunk teljesítését, és könnyen számolhatunk ROI (Return on Investment) megtérülési rátát is.
Mi az igazi ereje az új rendszernek?
Korábban megmutattuk, hogy a vásárlási folyamat több platformon keresztül vándorol; a hirdetést mondjuk a mobilunkon nézzük meg, de a vásárlást már a táblagépünkön vagy az asztali számítógépünkön keresztül ejtjük meg. Eddig csak nagyon körülményesen lehetett ezeket a tranzakciókat követni, de mostantól ez mindenki számára pofonegyszerű lesz.
Mik az eddigi tapasztalatok?
A rendszert már egy éve tesztelik. A Fab.com alacsonyabb vásárlásonkénti hirdetési költségről számolt be az új rendszer használatával. A DGA nevű szervezet 85%-kal alacsonyabb költséggel iratkoztatja fel a levelezési listájára az új felhasználókat, mióta ezt a hirdetési módot teszteli. További információkért nézd meg a Facebook oldalát!
Hogy tetszik az új szolgáltatás? Használni fogod?
(Forrás: insidefacebook.com, allfacebook.com)