Kereskedők figyelem: a siker titka a mobilra optimalizált tartalom!

Közzétéve: 2012. december 05.

A tegnap bemutatott Nielsen jelentésben érdekes adatokat látunk a mobil felhasználók vásárlási tevékenységéről. A hordozható szegmens robbanásszerűen nő, de vajon hogyan használjuk ezeket az eszközöket a vásárlási döntések előkészítésében?

A táblagépeket és a mobilokat általában egy kalap alá szoktuk venni, de a kutatás szerint a felhasználók eltérő célokra használják a két eszközt. Az otthoni környezetben mindkét gépet használjuk, de a ház falain kívülre általában csak az okostelefonunkat visszük. A jelentés szerint ezekkel keressük meg a helyi boltokat és vásárlás közben gyakran ellenőrizzük velük a termék árát vagy a korábbi fogyasztói visszajelzéseket.

A tudatos vásárló viszont többet használja a táblagépét a kiválasztott termék „kutatásában”, ezen olvassa el a termékkel kapcsolatos információkat, véleményeket, és sokkal gyakrabban vásárol fizikai terméket is a webshopokból a táblagépe segítségével .

A mobilokon tehát ritkábban indítunk rendeléseket; a vásárlás inkább később következik be offline módon, vagy éppen kényelmesebb eszközök (PC vagy táblagép) alkalmazásával. A Google tanulmánya mutatta be korábban, hogy az online vásárlási folyamat hogyan vándorol az eltérő plattformok között:

Az online marketingesek számára ez a folyamat meglehetősen bonyolult, hiszen eltérő rendszereken kell követniük a vásárló döntési  folyamatát. Nem sok cég kínál erre még megoldást. A Drawbridge rendszere pont ezt a piaci rést fedi le, segítségével a weboldalunkról követhetjük a felhasználót a táblagépén és a mobilján keresztül; így nyújtva értékes információt a vásárlási döntésében. Itt egy rövid videó arról, hogy működik ez a gyakorlatban:

A magyar adatokról nincs hírünk, de gyanítjuk, hogy mobil kommunikáció hazai fejlődésével nekünk is fel kell arra készülnünk, hogy a vásárlók a tanulmányban leírtaknak megfelelően fognak majd viselkedni. Ezért fontos, hogy az online tartalmainkat a mobilos és táblapécés felületeken is megfelelően tudjuk bemutatni!

Forrás: marketingland.com, google.com, drawbridge.com.