Kik azok az “aktív felhasználók”?

Egy Facebook oldal üzemeltetőjének számos hasznos információt nyújt az Insights, a Facebook analitikai rendszere. Erről egy későbbi bejegyzésünkben részletesen írunk majd, de addig is kerüljünk képbe a legelső adattal, amivel találkozunk az oldalon:

Kik azok az aktív felhasználók?

Amikor megnézzük a statisztikát, a legelső számadatok egyike az lesz, hogy mennyi volt a volt az elmúlt 30 napos időszakban az aktív felhasználók száma.

Aktív felhasználók

A havi aktív felhasználók a hónapot az elmúlt 30 napra számolja

2961 – meglepő szám, hisz a Be Social oldalán jelenleg kb. 1800 rajongó van. Nem lesz azonban annyira meglepő, ha megértjük, kiket is sorol a Facebook az aktív felhasználók csoportjába:

  • Olyan rajongók, akik megnézték az oldalunkat, vagy egy bejegyzést az oldalunkról
  • Azok a nem rajongók, akik látták az oldalunkat, vagy egy bejegyzést az oldalunkról egy ismerősük által
  • Az az olvasó, aki kattintott a “Tetszik”-re valamely bejegyzésnél az oldalunkon, vagy az üzenőfalán keresztül
  • Az, aki hozzászólt bármely bejegyzésünkhöz
  • Aki írt az oldalunkra
  • Aki képet töltött fel az oldalunkra
  • Aki videót töltött fel az oldalunkra

Fentiekből következik, hogy minél “közösségibb” a rajongói oldalunk beállítása, annál magasabb lehet az aktív felhasználók száma. Engedélyezzük, hogy a rajongóink írhassanak, képet tölthessenek fel az oldalunkra, még ha ez némileg több odafigyelést is igényel tőlünk.

Engedélyek

Minél többet engedélyezünk, annál több lehet az aktív felhasználónk

Ne feledjük, az aktív felhasználók számának emelkedése növeli bejegyzéseink megjelenésének gyakoriságát is a hírfolyamokban!

 

Amíg készül az Insights-al kapcsolatos többi bejegyzésünk, kérdezz bátran itt lent, vagy email-ben! Vagy csak nyomj egy like-ot, hogyha tetszett ez a rövid kis bejegyzésünk!