8 tipp a profi üzleti Facebook oldal kialakításához

Facebookozni mindenki tud, nem lehet olyan nagy ügy egy céges oldal összedobása – gondolhatnánk. Pedig ez a bizonyos céges oldal egészen más funkciókkal és beállításokkal bír, mint a személyes profil, és a megfelelő kezelése a hatékony ügymenet része kell, hogy legyen.

A Be Social megalapítása óta foglalkozik közösségi média jelenlét megtervezésével, koordinálásával, így a csapatnál jelentős tapasztalat gyűlt össze a Facebook oldalak kezelésével kapcsolatban is. Szakértőnk, Kovács Ádám közösségi média menedzser nyolc pontban összegyűjtötte a leghasznosabb tippeket, amiket érdemes figyelembe venni egy vállalati Facebook oldal kialakításakor.

1. Válaszd a megfelelő kategóriát!

Amikor vállalati Facebook oldalt hozol létre, az első lépések egyike, hogy el kell döntened, milyen kategóriába tartozik az oldalad. Azért fontos a legmegfelelőbbet kijelölni, mert egyes kategóriák esetén extra lehetőségekhez férhetsz hozzá. Ilyen lehet például az éttermek esetében a menü megjelenítése, vagy az azonnali becsekkolás felkínálása.

2. Töltsd ki minél pontosabban az adatlapot!

Lehet, hogy valaki innen fog tájékozódni céged termékeiről, szolgáltatásairól, vagy keresné ki a telefonszámot, e-mailcímet ahhoz, hogy elérjen téged. Ha ez a felület nincs kitöltve, vagy hiányos, akkor egyrészt nem ébreszti fel az érdeklődőben rögtön a bizalmat, másrészt lehet, hogy így maradsz le egy potenciális üzletről.

3. Állítsd be a felhasználónevedet!

A Facebook a létrehozáskor egy kódot rendel az oldaladhoz, ez jelenik meg a címben is, ami elég furán néz ki, ha meg szeretnéd osztani. Szerencsére ez megváltozatható, egyedivé tehető – így a rövid link alapján is jobban felismerhető válik a céged.

4. Kösd össze a Facebook oldaladat egyéb online felületeiddel!

Ha rendelkezik vállalkozásod céges weboldallal, akkor mindenképp tüntesd fel az elérhetőségek között, de a borítókép alatti részen azt is beállíthatod, hogy a látogatók akár közvetlenül átklikkelhetnek a weboldaladra. Ha már Instagram fiókja is van a vállalkozásodnak, netán YouTube csatornája, akkor azokat összekapcsolhatod a Facebook oldallal. Az Instagram és a Facebook összekötése azért is előnyös, mert így lehet hirdetni a Facebook oldalhoz tartozó fiókból Instagramon is. Ráadásul az Insta Business fiók létrehozásának előfeltétele egy meglévő Facebook oldal.

5. Ne feledkezz meg a moderációs beállításokról!

A közösségi média egyik fontos eleme az interaktivitás, így számolnod kell azzal, hogy a céges Facebook oldaladon is érkeznek majd kommentek, értékelések felhasználóktól. Alapszabály, hogy egy kijelölt munkatársnak kezelnie kell ezeket a beérkező bejegyzéseket, de adódhat olyan helyzet, hogy a dedikált kolléga nem tud elég gyorsan reagálni, és az oldalon ott virít egy trágár mondat. Ezt kerülheted el, ha előre beállítod, milyen szavak felbukkanása esetén lépjen működésbe a bejegyzések automatikus elrejtése.

6. Állíts be automatikus választ a beérkező üzenetekhez!

Amint egyre többen felfedezik majd a céges Facebook oldaladat, egyre nőhet az esélye, hogy ott kapsz üzeneteket, kérdéseket. Az ügyfélkiszolgálás hatékony módszere lehet, ha a hozzád fordulók azonnal reakciót is kapnak. És ehhez nem kell egy kollégádnak folyamatosan a Facebookot pásztáznia – elég, ha beállítasz egy automatikus válaszüzenetet. Ebben célszerű feltüntetni, hogy köszönitek a megkeresést, hamarosan válaszolni fogtok. Ha van olyan terület, amiről tudható, hogy amiatt gyakran próbálnak kapcsolatba lépni veletek az emberek, például hogy megkérdezzék valaminek az árát vagy bejelentkezzenek egy adott időpontra, akkor az automatikus üzenetben lehet utalni azokra a lehetőségekre (weboldal linkjét elhelyezni, időpontfoglaláshoz használt telefonszámot megadni), amelyek gyors megoldást jelenthetnek az érdeklődő számára.

7. Adj teret a visszajelzéseknek, értékeléseknek – de monitorozd is őket!

A legjobb reklám lehet a vállalkozásod számára, ha az elégedett ügyfelek ajánlanak mások számára. Erre a Facebook klassz lehetőséget biztosít, csillagokkal és szöveges értékeléssel kifejthetik véleményüket a felhasználók. Mindez nagyon pozitívnak tűnik mindaddig, míg nem üti fel a fejét egy negatív vélemény – és ez sajnos előfordulhat, bármennyire is törekszel mindenkinek a legjobbat nyújtani. Ilyen esetben fontos, hogy udvariasan lereagáld az észrevételt, így ugyanis nem csupán a negatív vélemény marad elérhető a nagyközönség számára, hanem a cég álláspontja is.

Az oldal beállításainál kiválaszthatod azt a lehetőséget is, hogy az oldalra csak az admin helyezhessen el bejegyzést vagy bárki számára nyitott a lehetőség. Érdemes végiggondolni, milyen előnyökkel és kockázatokkal jár, ha a felhasználók szabadon posztolhatnak az oldaladra – lehet, hogy elárasztanak csodás fotókkal, amit nálatok készítettek, de lehet, hogy az ügyfélszolgálatra tartozó kérdésekkel bombázzák az üzenőfalat vagy épp panaszkönyvnek használják azt.

8. Állítsd be a számodra ideális lapfüleket!

Érdemes az oldalad témájához igazítani azt is, hogy milyen lapfülek jelennek meg az oldalsó sávban. A Facebook felkínál egy alapértelmezett beállítást, amit a kategóriádnak megfelelően jelöl ki, de ezt tudod variálni. A beállításokon belül meghatározhatod, hogy mi kerüljön a lapfülekre és mi ne. Például ha nem túl valószínű, hogy valaha is a Facebookon keresztül keresne a vállalkozásod új munkatársat, akkor felesleges szerepeltetni az „Állások” lapfület.