Kategóriák

Archívum

10 tipp a jobb Facebook bejegyzésekhez

Írta: Forgács Mariann,


Forgács Mariann

Kategória: Facebook tippek, Nincs kategorizálva


Amikor bejegyzést írunk, nagyon sok múlik a megfogalmazáson. Lehet, hogy egyébként értékes és érdekes tartalomról van szó, de ha nincs mellette egy jó szöveg, nem fogják észrevenni. Nem hozza a kívánt like számot és nem is osztják meg szívesen. Szóval hogyan vegyük rá a felhasználókat, hogy ezeket az interakciókat megtegyék? Íme 10 tipp, ami segíthet!

1. Emelj ki!

Ha megosztasz egy érdekes cikket vagy blogposztot, ne mindig azt írd oda, hogy miről szól az írás, inkább idézz belőle egy olyan tényt, ami biztosan ráveszi az olvasót a további kattintásra. Tedd őket kíváncsivá, keress egy érdekes félinformációt, így nagyobb valószínűséggel kattintanak, hogy megismerjék a teljes sztorit.

2. “TIPP”

Ha olyan oldalt kezelsz, ahol időnként tippekkel szolgálsz az olvasóidnak, a státuszfrissítésedet mindig kezdd azzal a szóval, hogy TIPP. Ez kicsit kiemeli a többi állapotfrissítés közül, főleg, ha rövid és lényegre törő, könnyen befogadható.

3. Véleményezzük mások tartalmait

Ha olyan bejegyzést osztunk meg, ami eredetileg valaki másé volt, ne habozzunk eleve véleménynyilvánítással indítani a bejegyzést. Egy egyszerű szó, például „frenetikus!!!” vagy „félelmetes!!” esetleg „óriási!!” eleve meghatározhatja, hogy a felhasználók hogyan állnak a bejegyzéshez.

4. Ne kérdezz folyton!

Nem kell mindig megkérdezni, hogy adott dologról mit gondolnak a rajongóid. Ez különösen a kevés követővel rendelkező oldalak számára jó tipp: addig, amíg nincs egy aktív és nagyszámú táborunk, felesleges kérdezősködni. Csak magunktól vesszük el a sikerélmény lehetőségét azzal, hogy szinte biztosan nem fog reakció érkezni a kérdéseinkre – legalábbis eleinte.

5. Vedd rá őket, hogy kapcsolatba lépjenek a poszttal

Ha például a Pinterestről posztolsz tartalmat, bátran írd oda, hogy aki ott is regisztrálva van, az re-pinelje a képet! Az eredmény meglepő lesz, ráadásul egyben azt is közölted, hogy más csatornákon is jelen vagy!

6. Mondd el nekik, mire számíthatnak!

Tipikusan a blogbejegyzéseket és a videókat azért kattintják kevesebben, mert annak az elolvasása/megnézése előreláthatólag időigényesebb, míg egy kép esetében ez csak a másodperc töredéke. Ha videót posztolsz, írd bele a bejegyzésbe a hosszát, vagy azt, hogy hova tekerjenek a lényegért. Ha blog írásról van szó, mindig vonzóbb lesz a rövidebb tartalom, így nem árt előre tudatni velük, hogy ez például egy „rövid, velős kis írás”.

7. Használj utóiratot!

Az email marketingben bejött, és itt is bejöhet. Ha külön sorban írsz a poszt végére utóiratot, az biztosan megragadja az olvasók figyelmét – és sokan azzal is fogják kezdeni az olvasást!

8. Használj rövidített url-t!

Bár az url-eknél sokszor hasznos, ha már abból látja a felhasználó, hogy várhatóan hova érkezik, mégis sokszor eredményesebb, ha nem másoljuk be a hosszú és értelmezhetetlen karakterekkel tarkított sort a bejegyzésbe, helyette inkább rövidítést használunk. Értelemszerűen ez nem kell vonatkozzon azokra az url-ekre, ami például így épül fel: www.weboldal.hu/kategória

9. Használj szöveggel ellátott képet!

Amikor a felhasználók megosztanak egy képet, sokan már nem nézik az eredetileg hozzá készült szöveget, tedd hát rá a képre! Így megosztás után is egyben marad a tartalom, és figyelemfelkeltőbb is, ha a kettőt kvázi egyszerre látják a felhasználók.

10. Kérd meg a rajongókat, hogy mondjanak véleményt!

A hozzászólás elköteleződés szempontjából sokkal értékesebb, mint a like. Kommentet szerezni azonban mindig nehezebb, mint like-ot, megosztást pedig még inkább. Ha kérdezel (ne tedd ezt folyton), mindig inkább az eldöntendő kérdések felé orientálódj, ugyanis jóval kevesebb felhasználó vehető rá a kifejtős válaszadásra. Példa: „szerintetek a baloldali vagy a jobboldali a jobb?” vagy „melyiket választanád?”. Utóbbinál érdemes a képre jelzéseket is tenni, mint 1. és 2., vagy A, B, C, így a felhasználóknak egyetlen karaktert is elég válaszul begépelniük, ezt pedig sokkal többen megteszik, mint hinnéd!

Hasznosak voltak a fenti tanácsok? Szoktad alkalmazni őket? Mivel egészítenéd ki a felsorolást?



Maradj velünk, hogy ne maradj le




Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha szeretnél mindig naprakész lenni, ellesni néhány tippet és trükköt, vagy olvasni az üzemeltetés során szerzett tapasztalatainkról, tanácsainkról, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre is!


És Te mit gondolsz?