Így változtak a Facebook szabályai – mire érdemes figyelni?

Közzétéve: 2014. november 05.

Még a nyáron jelentette be a Facebook, hogy november 5-től tiltja az olyan nyereményjátékok alkalmazását, ahol a részvétel lájkoláshoz van kötve; de egyéb, az adott Facebook-oldalon megosztott tartalmakat, információkat sem lehet visszatartani, vagy elrejteni azok elől, akik még nem csatlakoztak az oldalhoz.

Vagyis ilyen módszerekkel már nem lehet többet szabályosan növelni az oldalaknak a rajongók számát. Mivel elérkezett a fordulópont, összegyűjtöttük, mire érdemes figyelni.

Ne essünk pánikba

Lehet, hogy ezután nem tudjuk rohamos tempóban növelni oldalunk rajongóinak számát, ez viszont nem feltétlenül baj. Miért is? Hiszen így jobban fókuszálhatunk az „értékes” rajongókra, akik valóban a célcsoportunk. A meglévő rajongókra kell még nagyobb figyelmet fordítani, hogy valóban Mi és az Oldalunk érdekelje őket. Így pedig kiszűrhetjük azokat a felhasználókat, akik csak az ingyen ajándékokra utaznak, de a jelenlétük az oldalunkon egyáltalán nem releváns.

Változtatni a kampányokon

A korábbi bejelentés előtt létrehozott alkalmazások november 5-ig még hozzáfértek a rajongók megkülönböztetéséhez szükséges információhoz, ez azonban a változások élesítését követően nem (pontosabban külön engedély kérésével és az alkalmazás Facebook által történő jóváhagyásával) lesz megvalósítható. Érdemes tehát a későbbi kampányainkat ennek a tudatában terveznünk.

Ösztönözni még lehet

Attól függetlenül, hogy a kapuk használata tiltott, arra még lehet buzdítani a felhasználókat, hogy lájkolják az oldalunkat. Azt viszont nem lehet elégszer kiemelni, hogy a lájk ezentúl nem lehet feltétele annak, hogy részt vegyünk egy nyereményjátékban.

Adatbázis építése

Különböző alkalmazásokkal tudunk olyan adatbázist építeni a Facebook segítségével, aminek köszönhetően a közösségi hálón kívül is elérjük a felhasználókat. Elkérhetjük az e-mail címüket, tartózkodási helyüket, stb., így a későbbiekben hírlevelekben  is elérhetjük őket.