Hogyan optimalizáljuk Facebook oldalunkat a Graph Search-re?

Közzétéve: 2013. március 08.

A socialmediaexaminer ismét ellát minket néhány jótanáccsal, ezúttal a nemrégiben elérhetővé vált Graph Search-re való optimalizálással kapcsolatban, olvass tovább!

Ahogy egyre több felhasználónál válik elérhetővé a Facebook új keresője, az oldaltulajdonosoknak is egyre inkább bele kell ásnia magát az ebben rejlő lehetőségekbe.

Kezdetek

A Graph Search jelenleg igencsak szűkösen kínálja a keresési kategóriákat, melyek alább láthatóak:

Ezek a kategóriák kulcsszavas szűkítéssel adhatnak viszonylag pontos találatot. Lássuk, mi az a négy dolog, amit az optimalizálás érdekében tehetünk!

1. Ügyelj a névjegyinfókra!

A kategóriabesorolás egyelőre gyerekcipőben jár, hiszen a Graph Search és a névjegynél kiválasztható kategóriák nem fedik egymást tökéletesen. Ha a kereső kategóriái közül valamelyiknek megfelel a vállalkozásod, állítsd be azt. Ha nem találsz olyat, ami passzol, akkor is gondoskodj róla, hogy releváns kategória legyen beállítva az oldaladon!

Ha éttermet üzemeltetsz, jelölj be minél több nemzeti ételt, add meg a kínálatod jellegét olyan részletesen, ahogy csak tudod!

Ügyelj az alkategóriákra is, ilyennel csak a Helyek (Places) rendelkeznek. Maximum hármat adhatsz meg, de jól fontold meg, melyiket, mert erősen befolyásolja a találati arányt!

A Graph Search jelenlegi állapotában nem kínál túl sok lehetőséget, nem lehet például cég vagy márkatípus szerint keresni. Ettől függetlenül a kategóriákra továbbra is áll, hogy igyekezzünk a lehető legrelevánsabbat beállítani oldalunkhoz.

Az is nagyon fontos, hogy a Rólunk szekció bővelkedjen releváns kulcsszavakban. A Facebook oldalakat a Google is indexeli, így ha a megfelelő kulcsszavakkal látjuk el, nagyobb eséllyel fognak ránk találni. Azoknál az oldalaknál, amik csak nemrégiben lettek létrehozva, az oldal nevében kell ügyelni arra, hogy lehetőleg tartalmazzon kulcsszót.

2. Check-in

Ha van üzleted, éttermed, kihelyezett ügyfélszolgálatod, mindenképp jelöld ezt az oldalon is, hogy az emberek tudják használni a Check-in funkciót. Azonban ha például otthonról dolgozol, vagy az egész tevékenységed nagyon virtuális, semmiképp se jelölj meg helyet, hacsak nem szeretnél vadidegeneket az ajtód elé!

A Graph Search egyik nagy előnye, hogy listázni tudjuk azokat a helyeket, ahova barátaink bejelentkeztek. A bejelentkezések száma ugyan nem befolyásolja közvetlenül a találati listában elért helyezést, azonban nagyobb eséllyel jelenhetünk meg közte, ha valaki a barátai által látogatott helyekre keres.

3. Check-in pontos megadása!

A Check-in információ pontos megadása azért is elengedhetetlen, mert ha nincs ilyen, akkor az arra járók akár maguk is létrehozhatnak a vállalkozásodhoz bejelentkezési pontot. Amikor ott jár, és használni szeretné a Check-in-t, a telefonja megpróbálja majd megkeresni a hozzád tartozó pontot, azonban ha nem talál ilyet, a felhasználóra bízza ennek meghatározását. Ez nem csupán azért kellemetlen, mert adott esetben rosszul írja be a vállalkozásod nevét, esetleg nem teljes formában, vagy helytelen írásmóddal, hanem azért is, mert a sok ilyen jellegű magánakciót a saját hasznodra is fordíthatnád, ha lenne bejelentkezési pontod, így viszont semmit sem fogsz profitálni a sok check-in-ből.

Egy szimpla helyre való kereséssel ellenőrizheted, hogy mit fognak látni a felhasználók, mikor a becsekkolást el szeretnék végezni. A keresés eredménye alapján módosítsd névjegy infóidat!

4. Fotók

Ösztönözd rajongóidat, hogy a nálad készült fotóikra jelöljék rá az oldaladat, a fotók ugyanis nagyban segítik a Graph Search találati listáján való előrejutást, ha például valaki az ismerősei fotói között keres, hiszen könnyen bukkanhat olyan képre, amin a Te vállalkozásod szerepel helyszínként. A kereső azon fotók között is könnyedén keres, amiken szerepelünk, és olyan oldalak hozták létre, amiket kedvelünk.

Oldalként természetesen nem tudsz személyeket jelölni a fotóidra, csupán azokat, akik a privát profilodnak ismerősei, ugyanakkor ösztönözheted arra rajongóidat, hogy a taggelést maguktól végezzék el.

Ha nem is a megjelölésre, de a lájkolásra mindenképp buzdítsd rajongóidat! A Graph Search segítségével ugyanis a felhasználók rákereshetnek azokra a fotókra, amiket korábban kedveltek, így ez is egy jó lehetőség arra, hogy jelenlétedre emlékeztesd őket!

A Graph Search egyelőre béta verzióban fut, így sok még a gyerekbetegsége, de mindenképpen jó kezdeményezés az oldalak szempontjából, hiszen új ajtókat nyit meg az üzemeltetők előtt arra, hogy hangsúlyosabban jelenhessenek meg Facebookon.

Továbbra se felejtsük el, hogy az oldalon folyó kommunikáció elsődleges fontossággal bír. Bárhogyan is szerepelünk a keresőben, elsősorban mindig arra ügyeljünk, hogy oldalunk háza táján semmi olyan ne legyen, amibe bele lehet kötni, ne legyenek ott megválaszolatlan reklamációk és válasz nélkül maradt kérdések! A Facebook keresőjét nem fogja mindenki használni, így azokra is különös figyelmet kell fordítanunk, akik a hírfolyamban találkoznak a bejegyzésünkkel, nem pedig a kereső találati listájában látja először az oldalunkat.