Miért nem szeretnek a rajongóid?

Közzétéve: 2012. október 01.

Tételezzük fel, hogy már néhány hónapja üzemelteted rajongói oldaladat a Facebookon. Hiába posztolsz rendszeresen, hiába nem kapsz semmilyen negatív visszajelzést, az oldalad még mindig úgy néz ki, mint valami kísértetváros. Néma csend és hullaszag. Úgy tűnik, egyáltalán senkit sem érdekelnek a tartalmaid, és ha ránézel az „elérés” mutatóra, a helyzet csak egyre romlik. Mégis, mi lehet a gond?
Ezúttal a blog-socialmediaub.com oldalról fordítottuk le nektek az alábbi írást, ami talán magyarázatot adhat arra a kérdésre, hogy miért tűnik néhány rajongói oldal kihaltabbnak, mint egy lakatlan sziget! Az eredeti cikket itt olvashatjátok.

Lehet, hogy az oldal kinézete az, ami kezdettől fogva a frászt hozza a rajongóidra?

Sajnos nem egyedi probléma, hogy néhány márkaoldal már a kezdet kezdetén rossz irányba indul, mikor fel szeretné építeni a közösségi médiás jelenlétet Ha pedig eleve rossz kanyart vett a dolog, és az oldal ettől vált „halottá”, természetesen egy fokkal nehezebb lesz visszahozni azt az életbe, magyarul több kreativitást, energia-befektetést és egy igazán ütős kampányt kell rááldozni arra, hogy az oldal (ismét) tündököljön.

Az oldalad azért lehet még Zombieland-nél is ijesztőbb, mert…

1.     Kizárólag vásárlásösztönző bejegyzéseket teszel közzé

Ezzel gyakorlatilag az egyik legfőbb Facebook-marketing szabályt szeged meg. Emlékezz: a közösségi média nem az a hely, ahova az emberek vásárolni jönnek! Kikapcsolódni, szórakozni szeretnének, és hidd el, előbb fognak a termékeidre a Google-ban rákeresni, minthogy a Facebookon törne rájuk a vásárlási láz.

Ha továbbra is tartod magad az eddigiekhez, és nem tudsz elrugaszkodni a csak sales jellegű posztoktól, a rajongóid nemcsak figyelmen kívül fogják hagyni ezeket a bejegyzéseket, de akár le is iratkoznak róla, vagy ami még rosszabb: spamként jelölik meg azokat.

2.      Össze-vissza posztolsz

Vannak emberek, akik céltalanul és következetlenül beszélnek összevissza, nem is érted, pontosan miről, de már nem is érdekel. Lehet, hogy te is ezt csinálod rajongói oldaladon? Ha csak azért teszel közzé random bejegyzéseket, hogy az oldalt életben tartsd valahogy, ezt sürgősen hagyd abba.

A rajongóid azért váltak rajongóiddá, mert első ránézésre érdekesnek találták a márkádat. Azonban ha a szolgáltatott tartalmad nem találkozik az elvárásaikkal, nem lesz túl sok okuk arra, hogy továbbra is az oldaladon maradjanak. A felhasználók olyan posztokat várnak tőled, amik kapcsolódnak hozzád, amiket értenek, és amikkel azonosulni tudnak, add hát meg nekik, amit szeretnének, ezzel okot szolgáltatsz arra, hogy továbbra is a táborodhoz tartozzanak!

3.     Nárcisztikus vagy

Vannak márkák, amik semmi mást nem tesznek, csak fényezik saját magukat. Mindegy, hogy a poszt jellege fotó, videó, vagy állapotfrissítés, minden a márkáról szól. Ha azon kapod magad, hogy te is ugyanezt csinálod, azt ajánljuk, szokj le erről – a világ ugyanis nem körülötted forog! Még akkor sem, ha egy befutott és közkedvelt márkát képviselsz, hiszen attól te még mindig csak az iparág egy része vagy, így a felhasználóid számára sem te létezel egyedül! Inkább hozz olyan témákat az oldalra, amik kapcsolódnak ugyan a márkádhoz, mégis elsősorban olyan érdekes információkat oszt meg a rajongókkal, amikre valószínűleg tényleg kíváncsiak.

4.     Nem szereted eléggé a rajongóidat

Ha szeretnéd, hogy kimutassák a kötődésüket a márkád iránt, először neked kell biztosítani őket arról, hogy számodra ők a világ közepe. Adj jutalmakat, rendezz versenyeket, játékokat, szervezz interaktív eseményeket, bármit, ami arra ösztönözheti őket, hogy veled tartsanak! Ha azt látják, hogy neked tényleg értékes és fontos a jelenlétük, nem fognak habozni, ha akcióra hívod őket, és talán a barátaikat is sokkal könnyebben veszik majd rá, hogy ők is csatlakozzanak ehhez a vidám közösséghez.

5.     Unalmas vagy

Elérkeztünk az ötödik ponthoz. Ami a felhasználót eltántoríthatja a további maradástól, azaz, ha az általad közzétett bejegyzések unalmasak, hosszúak, nem túl érdekfeszítőek, vagy csak simán egy kaptafára készülnek. Légy laza! Légy spontán! Posztolj olyat, ami felvidíthatja őket, amire reagálni szeretnének, ami szerez nekik pár vidám pillanatot, vagy épp gondolkodóba ejti őket!

Ezekkel az egyszerű trükkökkel elérheted, hogy az oldaladon látványos javulások menjenek végbe, és szép lassan rajongóid is észreveszik majd, hogy visszatért beléd az élet: hidd el, értékelni fogják!

Ti milyen trükkel dobjátok fel a hangulatot egy ellaposodott rajongói oldalon? Hasznosnak találtátok a fenti bejegyzést? Ha igen, nyomjatok a tetszik gombra, vagy osszátok meg, hátha másnak is jól jönnek a fenti tanácsok!