7 dolog, ami rontja a hatékonyságodat a munkában

Közzétéve: 2012. szeptember 18.

Mi okolható egy cég sikertelenségéért? A dolgozók nem megfelelő hatékonysága. És mitől leszünk ilyenek? A Marketo.com oldalán megtaláltuk a választ, az alábbi 7 dologtól:

Kétpercenkénti email csekkolás

A postafiók rendszeres ellenőrzése annyira ösztönös tevékenység, hogy biztosan nem gondoljuk meg kétszer, szükség van-e rá egyáltalán. Az emailben érkező kérések közül többnyire egyik sem bír olyan prioritással, mint a listádon lévő elvégzendő feladatok. Az, hogy az emailjeidet ennek ellenére is kétpercenként ellenőrzöd, a legjobb módja annak, hogy produktivitásodat a minimumon tartsa.

Rendetlenség az asztalodon

Az egyik leggyilkosabb körülmény a munkádra nézve az, ha a munkaterületeden olyan dolgok foglalják a helyet, amik egyáltalán nem tartoznak hozzá a munkádhoz. Az asztalon heverő számlák, koszos bögrék, a könyököd alá tévedő gemkapcsok, hajgumik, mobiltelefon-alkatrészek nagy segítséget nyújtanak abban, hogy maximálisan elterelődjön a figyelmed a munkádról.

A lehető legkényelmetlenebb pozitúra

Minél kényelmetlenebb székben ülsz, annál erőteljesebben fog ellenkezni a tested a helyzettel szemben. Ha igazán improduktív szeretnél lenni, egy olcsó és kényelmetlen szék csodákra képes!

Multitasking

Egyes kutatások szerint, ha egyidejűleg több tevékenységet próbálunk végezni, az intelligenciahányadosunk 10 pontot zuhan. Ha szeretnél minden esélyt elvenni a minőségi és gyors munka elvégzése elől, bátran próbálj megoldani egyszerre 2, 3, 4 vagy akár 5 feladatot is!

Alertekből áll az életed

Ha minden lehetséges módon bebiztosítottad, hogy bármi is történjék, arról értesítést kapj, hamar pokollá válik minden munkaórád. Ha folyton csipog, berreg, zenél körülötted valami, egészen biztos, hogy nem fogsz tudni a munkádra koncentrálni, de ha fokozni szeretnéd az élményt, telepítsd ezen alerteket a PC-den kívül a laptopra és az okostelefonodra is!

Hagyod, hogy megzavarjanak

Egy olyan irodában, ahol mindenki a másik arcában dolgozik, vagy legalábbis nyitott ajtóknál, szinte elkerülhetetlen, hogy akkor is részese légy teljesen irreleváns beszélgetéseknek ha éppen sokkal fontosabb dolgod lenne. Egy-egy érdekesebb téma biztosan elveszi minden motivációdat a munkára, így ha nem szeretnél túl produktív lenni, mindenki kérdésére válaszolj, és állj mindig rendelkezésre, ha kétpercenként kérnek tőled valamit!

Készíts hihetetlenül hosszú tennivaló-listát

Ha reggelente azzal töltöd az idődet, hogy összeírsz egy kivitelezhetetlen feladatlistát, amiről természetesen a teljesített feladatokat rendre elfelejted kihúzni, ne számíts semmi jóra. Ha a feladatokat nem tudod priorizálni, és a listád olyan hosszú, hogy abból már reggel látszik, hogy estére kizárt dolog, hogy végezni tudj, az biztosan minden kedvedet el fogja venni a fontos projektektől.

Ha úgy érzed a szavak helyett hatásosabbak a képek, nézd meg az alábbi infografikát, mely a fent leírt veszélyeket mutatja be viccesen. (A kép kattintásra külön ablakban nyílik meg, újabb kattintásra pedig nagyobb méretű is lesz.)

Mivel mi mindanyian tökéletesek vagyunk, ezt a bejegyzést csak azokkal osszátok meg, akik hallottak már olyanokról akiknek ilyen problémáik lettek volna mint a fent leírtak. 😉