Mi lesz a promóciós posztokkal? Januártól bekeményít a Facebook

Közzétéve: 2014. november 17.

A Facebook fő célja, hogy a felhasználók a hírfolyamban minél személyre szabottabb tartalmakat lássanak, olyan megosztásokat, amik valóban érdeklik őket. Éppen ezért százezreket vontak be egy kutatásba, és – nem meglepő módon – azt állapították meg, hogy a promóciós posztok érdeklik az embereket legkevésbé.

2015 januárjától ezért elég komolyan változtat a Facebook az eléréseken, amiknek az oldalak adminjai kicsit sem fognak örülni. Az algoritmus módosításának köszönhetően ugyanis jelentősen csökkennek azoknak a posztoknak az elérései, amik promóciós jellegűek, tehát például nyereményjátékban való részvételre ösztönöznek, vagy vásárlásra buzdítanak. Leszámítva persze azokat az ilyen jellegű bejegyzéseket, amelyeket meghirdetünk.

A Facebook blogjában olvasható indoklás szerint a változástól azt várják, hogy a felhasználók egyrészt sokkal élvezetesebb, olvasmányosabb hírfolyammal találkozzanak, az adminok pedig igenis fizessenek a bejegyzéseikért, vagy fejezzék ki magukat sokkal kreatívabban.

Itt van két példa arra, hogy milyen jellegű posztoknak csökkenti az elérését a Facebook:

Emellett a Facebook kiemelte, hogy a változások nem járnak azzal, hogy sokkal több hirdetés kerül a hírfolyamba, inkább a felhasználói élmény növelésére törekszik ezzel a hamarosan bevezetendő változással.