Blog

Női szakemberek nélkül egészen máshol tartanánk

Női szakemberek nélkül egészen máshol tartanánk

Közzétéve: 2025. március 7.

A digitális marketing, akárcsak az élet maga, akkor a leghatékonyabb és legizgalmasabb, ha benne van a folyamatban résztvevők egyénisége, sokszínűsége és innovatív gondolkodása. Egy igazán sikeres kampányhoz nemcsak stratégiai érzék, hanem a kreatív energiák egyensúlya is szükséges. A női és férfi szemléletmód együtt alkot igazán erős egészet: az analitikus és érzelmi megközelítés, az ösztönös és a racionális döntéshozatal kiegészíti egymást, ezáltal formálva a digitális marketing világát.

Sokaknak talán úgy tűnhet, a marketing még ma is egy inkább férfiak uralta világ, de lássuk be: a női szereplők nélkül egészen máshol tartanánk. A BeSocialnél a mindennapokban is nagy hangsúlyt fektetünk a sokszínűségre, hiszen ez adja a sikerünk valódi alapját, de a nőnap közeledtével azt érezzük, itt az ideje, hogy reflektorfénybe állítsuk a nők digitális marketingben betöltött szerepét.

Akik nélkül más lenne a szakma

A reklám hosszú ideig valóban férfiak uralta terület volt, mégis viszonylag korán, már az 1900-as évek elején akadtak olyan úttörők, akik ki mertek lépni a megszokott keretek közül.

Helen Lansdowne Resor 1906-ben került a szakmába, első női copywriterként országos kampányokon dolgozott, sőt: ő volt talán az első női kreatív igazgató. Nevéhez fűződik az egyik első olyan reklámkampány, amely a nők érzéseire és vágyaikra épített. Ez forradalmi lépés volt akkoriban, hiszen a reklámok addig főként egyoldalú üzenetek voltak, amelyek nem igazán szólították meg személyesen a célközönséget.

[Márka: Woodborry; Ügynökség: J. Walter Thompson Co, Art direction: Helen Lansdowne Resor. A kép forrása: Wikipedia]

Helen élete végéig aktívan kiállt a nők jogaiért a munkaerőpiacon, a femalefriendly reklámkampányok mellett a “nőbarát” irodáért is sokat tett. Halála után az Amerikai Reklámszövetség helyet adott neki az Advertising Hall of Fame-ben, a chicagói Advertising Age pedig beválogatta a 20. század 100 legmeghatárózóbb marketingipari szereplője listájára, ahol az előkelő 14. helyet kapta meg.

A második világháború után a nők tömegesen léptek be a munkaerőpiacra. Az 1960-as és 1970-es éveknek több olyan ikonikus marketingszakembert is köszönhetünk, akik nem csak a nők szakmában betöltött szerepét, de magát a reklámipart is formálták. Shirley Polykoff például az önbizalmat és az önkifejezést helyezte előtérbe – ez pedig a mai napig meghatározó eleme a marketingkommunikációnak, sőt: a világnak. Az első otthoni hajfesték reklámot is neki köszönhetjük, de élete során rengeteg kozmetikai márkával dolgozott együtt.

[Márka: Miss Clariol; Ügynökség: Foote Cone & Belding, Art direction: Helen Lansdowne Resor. A kép forrása: Another little birdie]

Shirleyt 1967-ben az év női reklámszakemberének választotta az Amerikai Reklámszövetség, élete során számos szakmai elismerést begyűjtött,  1973-ban pedig megalapította saját ügynökségét, a Polykoff Advertising-ot.

Ha már saját ügynökség: bár Shirley úttörő volt, nem ő volt az első. Mary Wells Lawrence néhány évvel korábban, 1966-ban társalapítóként létrehozta a Wells Rich Greene reklámügynökséget; 1969-ben pedig már a legjobban fizetett marketingigazgatóként tartották számon. Az ő kreatív vezetésével született meg több ikonikus kampány, például a Braniff International Airways színes és látványos reklámjai, amelyek új szintre emelték a márkakommunikáció vizuális világát.

Lawrence hite abban, hogy a reklámnak nemcsak informálnia, hanem szórakoztatnia és érzelmeket kiváltania is kell, a mai napig meghatározza a marketing alapelveit.

A digitális marketing élvonalában

Ma már a digitális marketing világában számos meghatározó női vezető és szakember dolgozik, akik nemcsak a saját sikereiket építik, hanem másokat is inspirálnak. Ez jól mutatja, hogy a nők jelenléte és szakértelme milyen óriási hatással van az iparágra. És szerencsére egyre több meghatározó női szereplő áll digitális ügynökségek, kreatív stúdiók és marketingcsapatok élén, ami még tovább növelheti a szakmánk sokszínűségét.

Számunkra ez nemcsak egy trend vagy egy statisztikai adat, mert mi a mindennapi munkánkban érezzük, hogy a kreatív látásmód és a stratégiai gondolkodás nem nemi kérdés, hanem tehetség, elhivatottság és szenvedély eredménye.

Köszönjük, hogy velünk vagytok!

Ajánlott cikkek

A Szabadságharc a márkák szemével

A Szabadságharc a márkák szemével

Március 15. egy fontos nemzeti ünnep – de vajon minden márkának szükséges róla kommunikálnia? Ügynökségként nap mint nap meg kell hozzunk ilyen döntéseket ügyfeleink tartalmaival kapcsolatban. Mikor érdemes egy márka számára megemlékezni erről az ünnepről, és mikor jobb inkább csendben maradni? Ha kíváncsi vagy rá, milyen szempontokat veszünk mi figyelembe, olvass tovább!

2025. március 13. Részletek

Tanulj a nagyoktól: 5 izgalmas nőnapi kampány

Tanulj a nagyoktól: 5 izgalmas nőnapi kampány

A Nemzetközi nőnap alkalmából számos globális márka indított figyelemfelkeltő kampányt, amelyek célja a nők társadalmi szerepének elismerése és a nemek közötti egyenlőség előmozdítása. Ezen aktivitások kreatív megoldásai és hatásos üzenetei inspirációként szolgálhatnak nem csak multinacionális vállalkozások számára is. Lássuk, hogyan alkalmazhatók ezek a stratégiák a kisebb márkák digitális marketingjében!

2025. március 4. Részletek