
Gyerekek védelmében: amikor a kreativitásunkkal egy jó ügy mellé álltunk
Közzétéve: 2025. március 28.
Esettanulmány a Hintalovon Alapítvánnyal közös kampányunkról.
Vannak kampányok, amelyek nem márkákat építenek, hanem társadalmi felelősséget vállalnak. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal régóta aktív kapcsolatban állunk – szakmai partnerként gyakran támaszkodunk a tudásukra, amikor gyerekekről és médiáról van szó. Ez a kampány különösen közel áll hozzánk: nemcsak kommunikációs feladat volt, hanem közös értékvállalás is.
A cél világos volt: létrehozni egy olyan figyelemfelkeltő, edukatív kampányt, ami támogatja azokat, akik egy gyerek veszélyeztetettségét észlelik, de nem tudják, hogyan lépjenek. A kampány központi üzenete – “Tudd meg, hogyan jelezhetsz, ha egy gyerek bajba kerül!” – arra buzdít mindenkit, hogy ne legyen passzív szemlélője a bántalmazásnak, hanem merjen tájékozódni, felismerni, és ha kell, cselekedni.
“Vannak, akik azért nem jeleznek, mert azt gondolják, “nem szól szám, nem fáj fejem” vagy hogy “nem az én dolgom”, vagy “nem tudom mi történne, inkább nem kockázatotok". De vannak olyanok is, akik azért nem jeleznek, mert nem tudják, hogy hogyan tehetik ezt meg. Nem ritkán még a szakembereknek is gondot okoz eldönteni, hogy kell-e jelezniük, illetve hogy hova és kihez fordulhatnak. Gyakran az sem egyértelmű, milyen információkat kell megosztani.” - fogalmazott a Hintalovon Alapítvány pszichológusa és gyerekjogi szakértője, Stáhly Katalin.
A központi edukációs platform a hintalovon.hu/bantalmazas-info oldal, ahol lépésről lépésre, érthető nyelvezettel mutatják be, hogyan ismerhetőek fel a gyermekbántalmazás jelei, és mit lehet tenni a segítségnyújtás érdekében.
A kampány egyik kulcseleme egy megrendítő, mégis reményteli kampányfilm lett. A film eleje egy gyermek perspektíváján keresztül a bántalmazás előtti pillanatokat mutatja meg, mely után a falszomszéd reakciója és döntése vezeti végig a nézőt – és ami a legfontosabb: bátorítja a helyes döntésre és cselekvésre, aminek közvetlen eredménye a Hintalovon Alapítvány weboldalának felkeresése lehet. A cél nem pusztán az érzelmi hatás, hanem a valódi aktivitás elindítása volt – hogy a néző a film végére ne csak szemlélő maradjon, hanem felelősen cselekvő szereplővé váljon.
A kreatív koncepció megalkotásában – a Hintalovon csapatával közösen – mi, a BeSocial, nemcsak stratégiában és vizuális irányban gondolkodtunk, hanem aktívan formáltuk az üzenet átadásának módját is. A kampány kreatív elemei között szerepeltek key visualok, közösségi médiás tartalmak, CTA fókuszú grafikai megoldások, és természetesen a videó kreatív koncepciója is, melyet a Match Frame Production készített.
“Egy ilyen érzékeny témát vizuálisan megfogalmazni hatalmas felelősség, ugyanakkor óriási lehetőség is arra, hogy valódi hatást, és lehetőleg változást érjünk el. A közös munka során mindenki szívét-lelkét beletette a projektbe, és ez nemcsak a végeredményen, hanem az egész alkotói folyamaton is érződött.”- mondta Vincze Máté Artur, a figyelemfelhívó videó rendezője a Match Frame Productionstól.
Külön köszönet a stáb minden tagjának, valamint Stáhly Katalin pszichológus és gyermekjogi szakértőnek, akik nélkül nem születhetett volna meg ez az anyag ilyen érzékeny és pontos formában.
Miért vállal el egy digitális ügynökség egy ilyen projektet? Mert hiszünk abban, hogy a szakmánk többről szól, mint márkaismertségről és kampánymutatókról. Hiszünk abban, hogy a tudásunkkal, a figyelmünkkel és a kreativitásunkkal hatással lehetünk fontos ügyekre is – főleg, ha azok a legvédtelenebbekről szólnak.
“Örülök, hogy a Hintalovon Alapítvánnyal tavaly elkezdett közös munkát most egy magasabb szintre emeltük és ismét egy nagyon fontos ügyre hívhatjuk fel a figyelmet. A téma felvetésétől, a koncepció megszületéséig, a megvalósításon át olyan összhang és konstruktív, szakmai együttműködés valósult meg, ami a nehéz mondandó ellenére is azt gondolom, hogy kivételes.” - fogalmazott Forgács Mariann, a kampánytervet kidolgozó BeSocial ügyvezetője.
Ez a kampány nem csupán egy szakmai kihívás volt, hanem küldetés is.
És mi büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehettünk.
Kampányidőszak: 2025. március 26. – május 21.
Kampányközpont: https://hintalovon.hu/bantalmazas-info
Megbízó: Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány
Kreatív partner: BeSocial
Produkciós partner: Match Frame Production