Újabb fontos változások történtek a Facebook hírfolyamában

Közzétéve: 2015. április 22.

A felhasználók örülnek majd neki, az oldal adminok kevésbé.

A Facebook hivatalos blogján megjelent bejelentés szerint három fontos változás is történt a hírfolyam algoritmusában. Az első pont leginkább azokat érinti majd, akiknek kevés ismerősük van, nem is követnek túl sok oldalt, így a hírfolyamuk is kevésbé zajos.

A Facebook algoritmusa alapvetően úgy működött, hogy egy-egy oldaltól ne mutasson túl sok megosztást (kivéve persze a hirdetett posztokat). Tehát ha valaki kevés oldalt követett, hamar a hírfolyama végére ért. Ezentúl ha kevés lenne a tartalom, a Facebook átlépi ezt a korlátozást, azaz aki nem követ sok oldalt, az is sok friss tartalmat lát majd ezentúl, egy oldaltól akár többet is.

A második fontos változás már azt a problémát oldaná meg, hogy a közeli ismerőseink megosztásai ne vesszenek el a hírfolyamban. Az algoritmus ennek értelmében úgy módosult, hogy a Facebook majd „felismeri”, kik a szerinte fontos ismerőseink, akikkel gyakran lépünk kapcsolatba, és az ő állapotmegosztásait, fotóit, videóit előbbre sorolja az oldal a hírfolyamban.

A harmadik bejelentés szintén az ismerőseinkkel kapcsolatos. A Facebook úgy tapasztalta, hogy a felhasználók többségét nem igazán érdekli, hogy az ismerőse mit lájkolt, mihez szól hozzá, így az ilyen jellegű interakcióknak a hírfolyamban való megjelenítése sokkal kevesebb hangsúlyt kap majd.

Hogyan befolyásolja ez az oldalak bejegyzéseinek elérését?

A Facebook oldal tulajdonosok nem nyugodhatnak meg. Várhatóan az organikus elérés tovább csökken majd a bejegyzéseknél, így is ösztönözve az oldal adminokat a poszt hirdetésekre. Lassan évek óta tartó tendencia folytatódik tehát: ha oldalként el akarunk jutni az emberekhez, akkor fizetnünk kell érte!