Twitter, Facebook, Google+, melyik a legnyerőbb üzleti oldal?

Közzétéve: 2012. január 17.

Az elmúlt hónapokban komoly fejlesztések történtek a Twitter és a Google+ háza táján, érezhetően igyekeznek felvenni a versenyt a közösségi média óriással, a Facebook-kal. Mindhárom platform üzleti oldalának használhatósága attól függ, hogy valójában a cégednek mire van szüksége, de hogy megkönnyítsük a dolgodat, a PC-World cikke alapján összeállítottunk egy pro-kontra listát annak fényében, hogy melyik felület milyen lehetőségeket nyújt a te és az üzleted számára!

Twitter

Előnye

A Twitter decemberben jelentette be a redesign-nal egybekötött új üzleti profil megérkezését. Az érkezési oldalakat hatalmas fejléccel látta el, ami jó felületet ad a logó, a szlogen, és egyéb grafikus elemek megjelenítésére. A tweetek között megjelent egy „Promoted Tweet” sáv, mely hasonló a Facebook Timeline-jának kiemeléséhez: a top tweetnek titulált posztot automatikusan kiszélesíti, szembeötlő megjelenést biztosítva ezzel mind a képnek, mind a hozzá tartozó szövegnek.

Hátránya

Magyarországon a Twitter nem túl elterjedt, kevés olvasót érünk el. Az üzleti profilok egyelőre csak a Twitter újabb interfészén látszódnak, és egyelőre nincs közelebbi információ arról, hogy a nagyközönség mikortól fogja elérni.

Vélemény

Jó ötlet lehet kreálni egy új Twitter üzleti oldalt, ha egy nagyobb és ismertebb vállalatot képviselsz: az új felület igen jól használható például új termék bevezetésére. Ha azonban kicsiben utazol, lehet, hogy a Twitter inkább „jó, ha van”, mint „kell, hogy legyen”. Sokkal fontosabb az, hogy a potenciális vásárlóiddal kommunikálj Twitteren úgy, ahogy eddig, sem mint hogy létrehozz erre egy külön üzleti profilt.

Google+

Előnye

A Google+ ugyan egy még alakulóban és fejlődésben lévő közösségi site, azonban mindemellett az egyetlen olyan, ami eredetileg is üzleti jelenlétre lett kitalálva. Az itt található céges profilok egyszerűek, könnyen és jól használhatóak. Bár nem tennénk rá a fejünket, hogy egy Google+-os oldal létezése sokat fog dobni a Google találati listájában való helyezéseden, mégis úgy gondoljuk, ártani nem árthat, ha itt is jelen vagy.

Minthogy a Google fejlesztői brigádjában igen nagy a potenciál, és bár a Google+ üzleti oldalai még csak meg sem közelítik funkcionalitásában például a Facebook ugyanezen oldalait, az eddigi tapasztalatokból kiindulva számíthatunk arra, hogy a fejlesztések 2012-ben nagy ütemben haladnak majd. Idén mind az egyéni felhasználói, mind pedig az üzleti oldalak működésében igen sok változás várható.

Hátránya

A Google+-ban nincs sajnos lehetőség arra (egyelőre), hogy a cégnév megjelenjen az url-ben. Valójában ez a „fagyi visszanyal” tipikus esete: nem elég, hogy az üzletek nem juthatnak könnyen megjegyezhető egyedi Google+  url-hez, de ennél fogva ez az elérési út offline kampányokban egyelőre szinte nem is alkalmazható.

Vélemény

Minden kisvállalkozásnak javasoljuk, hogy igenis szánjon rá pár órát arra, hogy Google+ oldalt készít. Könnyedén naprakészen tartható, a posztok pedig egyenes úton küldhetők Facebook-ra és Twitterre is egyetlen kattintással.

 

Facebook

Egy céges Facebook oldalt létrehozni, ennél mi sem egyszerűbb; karbantartása azonban már jóval több figyelmet és energiát igényel. Először is azt érdemes átgondolni, hogy az általad képviselt és reklámozni kívánt termék valóban igényli-e, hogy Facebook oldalt készíts neki. Ha például elsősorban B2B-ben utazol, a Facebook egyáltalán nem biztos, hogy a legjobb megoldás, helyette inkább a LinkedIn-t ajánlanánk.

Előnye

Kétség sem fér hozzá, hogy az üzletek számára a Facebook kínálja a legtöbb önreklámozási módot és lehetőséget. A saját alkalmazások és játékok készítésén túl itt ugyanis akár még e-commerce panelt is építhetünk a platformra.

Hátránya

Az itt létrehozott üzleti oldalak napi szintű felügyeletet és aktivitást kívánnak. Könnyen elérhetjük, hogy a felhasználók elkötelezettek legyenek az irányunkba, de ugyanilyen könnyen lerombolhatja online hírnevünket néhány negatív komment is, vagy akár csak egy megválaszolatlanul hagyott kérdés. A Facebook ezen hátránya voltaképpen még kedvezhet is a Google+ és a Twitter hasonló oldalainak.

Ahhoz, hogy elegendő rajongót szerezz, nem árt, ha célzott hirdetéseket is alkalmazol a közösségi hálón, hogy célközönséged egyáltalán értesülhessen arról, hogy jelen vagy. Ráadásul mivel itt mindenki nagyon aktív, komoly versenyben leszel az érdekesebb állapotfrissítésekkel, a játékok és alkalmazások automatikus posztjaival, és persze az egyéni felhasználók ismerőseinek bejegyzésével is.

Vélemény

Ha a célközönség a fogyasztó, a Facebook egyértelműen a három platform közül a legalkalmasabb arra, hogy megfelelőképp „add el” magad és a cégedet. Szervezhetsz nyereményjátékokat és reklámkampányokat, de ami még fontosabb: érdemben kommunikálhatsz közönségeddel, amit sem a Twitteren, sem a G+-on nem tehetsz meg ilyen könnyedén.

Melyiket kellene használnod?

A válasz egyszerű: használd mindhármat. Ha B2B vállalkozás vagy (például irodabútorokkal kereskedsz), a Facebookot egyszerűen helyettesítsd a LinkedIn-nel. Bárhol is vagy jelen, az ottani működéshez elengedhetetlenül szükséges egy saját marketing stratégia és a célok priorizálása. Az, hogy számodra melyik platform nyújthatja a legtöbbet, csak az üzleted jellegétől függ, bár itt is fontos megjegyezni, hogy amellett, hogy a Twitter hasznos, a Google+-ban pedig komoly potenciál van, a Facebook kétségkívül a legjobban felépített rendszer a három közül, valamint ne felejtsük el, hogy a felhasználói bázisa is jócskán túlmutat versenytársaién.