Timeline borítóképek: biztos, hogy betartod a szabályokat?

Közzétéve: 2012. március 28.

Egyik kedvenc oldalunk, a HyperArts blogbejegyzését hozzuk ismét, mely a borítóképeken elkövetett szabálytalanságokra hívja fel a figyelmet, néhol pedig tippeket is ad arra, hogyan tudunk a szabályok betartása mellett is hatásos promóciókat végezni a képekkel.

Mikor a Facebook a rajongói oldalakra is bevezette a Timeline-t, a legtöbben már régi ismerősként üdvözölhették a borító és profilképet, hiszen a felhasználói adatlapokon már hónapok óta elérhető volt az új verzió. A rajongói oldalak borítóképe lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy nagyobb felületen dolgozhassanak a vizualitásra alapozva. Ezzel szemben a profilkép kisebb lett és négyzet alakú, melyhez ezt a tanácsot kaptuk:

„Ez a kép az oldaladat hivatott szimbolizálni a rajongói oldalon kívül, például a hírfolyamban. Válassz olyan képet, melyet mindenhol veled azonosíthatnak a rajongók!”

Lehetőség, lehetőség, lehetőség!

Mindenki rendkívül izgatott lett, mikor szembesült a borítókép nyújtotta felület méretével: most már nem kevesebb mint 851*315 pixeles felületen valósíthatjuk meg önmagunkat! A felmerülő ötleteknek semmi sem szabhat határt: promóciók, új termékek, akciók, nyereményjátékok, különleges ajánlatok, weboldal elérhetősége, stb., a lehetőségek száma szinte végtelennek látszott.

Új szabályok

Azonban korán örültünk, hiszen a Facebook szinte azon nyomban közzétette új szabályait a borítóképre vonatkozólag:

Azaz a borítókép minimum 399 px széles legyen, és nem tartalmazhatja az alábbiakat:

  • árak, kedvezmények
  • elérhetőségek, úgymint: weboldal linkje, e-mail, postacím, telefonszám, vagy bármi olyan, ami közvetlenül eljuttathatja a felhasználót a céghez
  • utalások a felhasználói interface elemeire, úgymint „oszd meg” vagy „nyomj egy lájkot!”
  • cselekvésre való felhívás, úgymint „szerezd be most!” vagy „mondd el barátaidnak is!”

Úgy tűnik, a Facebook igyekszik a vállalkozásokat humánusabb vonalra terelni, és kevésbé a hirdetési vonalra – azaz inkább a brand személyiségét, és kevésbé az ajánlatait kommunikálja rajongói felé.

„Tapasztalataink szerint az emberek szívesebben néznek egy olyan borítóképet a cégek oldalain, ahol olyan egyedi megoldásokkal találkozhatnak mint a brand maga.” – Facebook Help Center

„A borítókép nem lehet hamis, lopott vagy félrevezető, nem képezheti harmadik személy tulajdonát, és nem kérheted meg a rajongóidat, hogy a borítóképedet a sajátjukként használják.”Facebook Help Center

Mióta elérhető a céges idővonal, számtalan olyan branddel találkozhattunk, akik NEM követik a fenti szabályokat. Aztán olyanok is akadnak, akik tartanak a büntetésektől, ezért különböző módokon próbálnak kiskapukat keresni, és ezzel szintúgy szabályokat szegni. És természetesen nagyon sok olyan van, aki boldogan eleget tesz a Facebook előírásainak. A HyperArts blog összeszedett néhány érdekes példát, melyek közül természetesen előfordulhat, hogy párat már módosítottak a szabályoknak megfelelően.

Először is lássuk a szabályszegőket!

Corona

Mai korábbi blogbejegyzésünk emlegetett hőse az oldalán a „cselekvésre való buzdítás” szabályát szegte meg az alábbi módon:

 

Volvo

Az autómárka a kezdetekben egy eléggé nyilvánvaló hibát vétett, a screenshotokon pedig láthatjátok azt is, ahogyan helyrehozni igyekeztek:

#1. hiba: a borítóképen egy olyan gombra hívják fel a figyelmet, mely a felhasználói interfész része:

#2. verzió: a vizuális megtámogatás a nyíllal eltűnt, a szöveg azonban még mindig tartalmazza a tiltott szót, „Kattints!”:

#3. próbálkozás: sikerült korrigálni minden bűnüket, se nyíl, se kattintásra való felhívás:

HAVE1.COM

Érdekes kérdés, ugyanis a rajongói oldal neve megegyezik az elérési url-jükkel, ők vajon szabályt szegtek ezzel a borítóképpel?

Social Heavy

Hoppá! Ajánlattétel, cselekvésre való felhívás és url egy szép csokorban:

 

A szürke zóna

Sok vállalat tökéletesen tisztában van a Facebook borítóképekre vonatkozó előírásaival, és ügyesen próbálnak a határon mozogni. Az ő szabálytalanságaik nem feltétlenül egyértelműek, de a próbálkozás nyilvánvaló.

The Apprentice Show, NBC

A képen ugyan nem szerepel a „Kattints a like gombra” felirat, de a nyíl egyértelműen abba az irányba mutat, ahova nem kellene:

Etsy

Az url neve nincs kiírva, épp csak le van fotózva egy dekoráció, ami pont az url betűit adja ki. Ők például csaltak?

 

Yardsale

Kreatív módon szerepel a „sale” szó a borítón, ám megintcsak nem grafikai megvalósításban, hanem egy egyszerű fényképen, amin véletlenül a cég url-je szintúgy szerepel. Csalás?

Armani

A világmárka a borítóképen hívja fel a figyelmet egy, a cég idővonalán található tartalomra. Egyszerre felhívás és utalás egy Facebook feature-re, vagy mégsem?

És végül a profik

Ők azok, akik kreatív és mégis szabályos módon promotálják brandjüket.

Verzion

A telekommunikációs cég ügyesen ötvözte a termékajánlást és a rajongói elkötelezettség növelését: megkérte rajongóit, hogy készítsenek fotókat egy adott témában a cég telefonjának kameráját használva, melyeket utána borítóképként használt. Minden egyes fotón feltüntette a készítő kilétét és természetesen azt is, hogy a fotó mivel készült, ügyes!

Hearsay Social

A közösségi médiával foglalkozó cég közismert ikonokat használ szolgáltatásainak kommunikálására. Ez egyfelől egyértelműen azonosítja a céget magát, másfelől azonnali üzenetet kapunk arról, hogy mivel foglalkoznak.

Mariah Carey

Az énekesnő kreatív csapata ügyesen becsempészte a „termék” egyéb elérhetőségeit a közösségi  médiában anélkül, hogy bárhol url-t adott volna meg. A fentihez hasonlóan a közismert ikonokat használta, melyeken egy egyszerűen megtalálható a célállomás, ha a sztár nevére keresünk az adott portálon.

MTV

A népszerű zenecsatorna egy külső médiára hivatkozik, elérhetőség és felhívás nélkül: mindössze a műsor címe és vetítési időpontja látható, mégis mindenki számára egyértelmű, hol éri el a terméket.

A cikk fordítása során szándékosan nem kerestünk magyar példákat a szabályszegésre. A bejegyzéssel csupán az volt a szándékunk, hogy minél több olvasónak mutassuk meg, mit lehet és mit nem lehet megmutatni a Timeline borítóképen a Facebook szabályzata szerint. Segítsetek Ti is, hogy többen tudjanak róla, osszátok meg a bejegyzést az ismerőseitekkel!

Holnapi blogbejegyzésünkben pár tippet adunk majd arra, hogyan tudtok Ti is igazán hatásos borítóképet tervezni a pénteki éles indulásra. 🙂