Tényleg beindulhat a vásárlás a Facebookon

Közzétéve: 2015. október 13.

Már korábban is lehetett arról hallani, hogy egyfajta webshop funkcióval bővülhet az oldal.

Több közösségi oldal is kísérletezget azzal, hogy az üzleteknek a hivatalos csatornáiról lehessen vásárolni, például a Twitter is tesztelt már hasonlót, és az lenne a meglepő, ha a Facebook kimaradna ebből.

Nagyjából egy évvel ezelőtt írtunk arról, hogy a Facebookon beindulhat ez a lehetőség, idén augusztusban pedig a közösségi oldal szerint egy szűk körben a tesztelés is elindult.

Most pedig ismét felröppent a hír, hogy a Facebook tulajdonképpen webshop részleget is kaphat, ezzel akár jelentősen is átrendeződhet egyébként az e-kereskedelmi piac.

A Canvas néven futó projekt lényege, hogy a hírfolyamunkban futó termékhirdetések részleteit egy kattintással elérhetjük, megnézhetjük például egy ruhának a részletes leírását, kiválaszthatjuk a színt és a méretet, ezután pedig meg is tudjuk rendelni az adott darabot. Ezt egyébként már néhány vállalkozás június óta ismeri, és az ígéretek szerint a következő hetekben tovább tesztelik, fejlesztik azt.

Újdonság ezen felül a Shopping lehetőség, amely arra szolgál, hogy a felhasználók pofonegyszerűen tudjanak böngészni a vásárolható termékek között. Ez a gyakorlatban így nézhet majd ki:

A Facebook a hivatalos blogjában azt írja, hogy már ennek a funkciónak is elkezdődött a tesztelése néhány amerikai kisvállalkozó körében.

Nem tudni, hogy mikor véglegesítik ezeket a lehetőségeket, és mikor kapja meg globálisan minden vállalkozás. Az biztosan nagy durranás lenne, ha már az idei karácsonyi szezonra el tudnák ezeket indítani.

Mindezeket az újításokat támogatják egyébként a már korábban bevezetett hirdetési formátumok. A „lapozható” hirdetésnek köszönhetően például szinte életre kelthetjük, illetve sokkal dinamikusabbá tehetjük a hirdetésünket, amelyben akár 5 képet is elhelyezhetünk, természetesen linkekkel. A Facebook szerint azért is népszerű ez a típus a hirdetők között, mert akár 30-50 százalékkal alacsonyabb a CPC (cost-per-conversion). Az ilyen típusú hirdetések sikerén felbuzdulva a szerencsésebbek már 6 hónapja alkalmazhatják ezt az Instagramon is.