Amit ne kövess el – Ne szemetelj!

Közzétéve: 2011. június 22.

Új rovatot indítunk ezzel a bejegyzésünkkel, amiben arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy hogyan NE üzemeltessük oldalunkat a Facebook-on. Érthető, hogy mindenki szeretne gyorsan, sok rajongót gyűjteni, de vannak írott, íratlan játékszabályok, amiket tartsunk be, főleg, ha mi is elvárjuk másoktól ugyanezt velünk szemben. Az első példánk rögtön egy olyan, ami biztosan megesett már mindenkivel, aki rajongói oldalt üzemeltet:

Kéretlenül ne reklámozz más oldalán!

Bármennyire csábító a lehetőség, hogy beírhatunk más oldalak üzenőfalára, tartsuk tiszteletben, hogy mások rengeteg munkát, energiát fektetnek az oldaluk fejlesztésébe. Engedély nélkül ne tegyünk az üzenőfalra olyan tartalmat, ami a saját oldalunkat reklámozza, vagy egyáltalán nem illik az adott oldalhoz.

Spam

Ne szemeteljünk!

Ennek a módszernek több okból sincs semmi értelme. Egyrészt mert a rajongók viszonylag kis százaléka látogatja napi rendszerességgel az oldalt, legtöbben a saját üzenőfalukon olvassák a bejegyzéseket, így a kéretlen reklámunk kevés emberhez jut el. Másrészt ezzel kockáztatjuk, hogy az adminisztrátor végleg kitilt minket az oldalról és jelent minket a Facebook-nál, így később akár a hozzáférésünket is elveszíthetjük.

Mit tegyünk, ha oldalunkra kéretlen reklám került?

Kattintsunk a bejegyzés jobb fölső sarkában látható ikonra ahol az alábbi lehetőségek közül választhatunk:

Ban

A lehetőségek a következők:

  • Bejegyzés törlése – ahogy a neve is mondja, egyszerűen töröljük a bejegyzést
  • Remove Post and Ban User – a bejegyzés törlésével egyidejűleg kitiltjuk a felhasználót oldalunkról, többet nem tud beírni, se kommentelni, like-olni
  • Hide Post – a bejegyzés megmarad, csak elrejtjük, a rajongók nem láthatják
  • Report as Abuse – a bejegyzést jelentjük a Facebook-nál, mint sértő tartalmat

Akkor hogyan csináljuk?

Ha úgy érezzük, bizonyos oldalakkal közös promócióba kezdhetnénk, keressük meg az oldal adminisztrátorát, vagy a cég vezetőjét (a kettő nem mindig ugyanaz) és egyeztessünk az együttműködési lehetőségekről. Valószínűleg jóval több rajongót fogunk tudni így elhívni magunkhoz, mint a fenti módszerrel.

Nyomjatok egy like-ot, ha egyetértetek! 🙂