Sok rajongót nyereményjátékkal? – Facebook nyereményjátékok, 2. rész

Közzétéve: 2011. július 25.

Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogyan és miért játsszunk meglévő rajongóinkkal. Mostani bejegyzésünkben megpróbáljuk körüljárni azt a helyzetet, amikor ügyfelünk (vagy akár mi magunk) a rajongók számának növelésére akarja használni a nyereményjátékokat. Nézzük meg, milyen előnyöket kovácsolhatunk belőle és milyen veszélyekkel kell szembenéznünk:

Mi kell hozzá?

Ha nyereményjátékkal szeretnénk rajongókat toborozni, már előre legyünk tisztában vele, mire lesz szükségünk hozzá:

  • Egy jó játék ötletre, amiben várhatóan sokan vennének részt. Törekedjünk az egyszerűségre, a bonyolult játékok elriasztják a rajongókat!
  • Olyan játékot találjunk ki, amelyiknek valamilyen szinten köze van vállalkozásunkhoz: ne kérjük a rajongókat, hogy nevezzenek egy szépségversenyre oldalunkon, ha éppen vaskereskedést vezetünk! Sok rajongót gyűjthetünk, de valószínűleg mindegyik a csinos lányok miatt érkezik majd, nem miattunk.
  • Szükség van még jó nyereményekre, amik elég vonzóak ahhoz, hogy valaki ennek érdekében rajongónk legyen és játsszon.
  • Elengedhetetlen egy olyan játék alkalmazás, ami kellőképpen fel van készítve a vírusmarketingre, azaz a játékosokon keresztül terjedni tud a híre a nyereményakciónknak. Ha ez hiányzik, akkor nehezebb lesz eljuttatni a játékot azokhoz, akik még nem csatlakoztak az oldalhoz. Ezek az alkalmazások azonban már szinte kivétel nélkül olyanok, amik engedélyt kérnek személyes adatokhoz való hozzáféréshez, erre figyelmeztessük majd leendő játékosainkat!
  • Ha igazán hatékonyak akarunk lenni, akkor szánjunk még egy kis pénzt egy hirdetési kampányra is, amivel támogatjuk az akciót, ezzel garantáltan nagyobb elérést tudunk biztosítani a játékunknak.
  • Szükség van még nem utolsósorban sok energiára, mert a játék hatására várhatóan felpezsdül oldalunkon az élet és saját bejegyzéseink mellett sok olvasó hozzászólásával, kérdésével kell majd foglalkoznunk.

Ha a fentiek megvannak, belevághatunk. Azonban mielőtt még ezt megtennénk, kicsit előreszaladva nézzük meg, milyen előnyökkel és hátrányokkal számoljunk egy ilyen játék során:

Előnyök:

  • ha jó az alkalmazás, szinte biztosan nagyon sok új rajongót gyűjthetünk
  • a játék ideje alatt felfokozott figyelmet kapunk, ilyenkor nagyobb hatékonysággal juttathatunk célba promóciókat, akciós ajánlatokat
  • az aktív oldal mások számára is vonzó lehet

Hátrányok:

  • nagy a „zaj”, rengeteg olyan rajongónk lesz, akiket igazából nem a vállalkozásunk, hanem a játék érdekel
  • a nyertesek kihirdetése után nagyon „kihalt” lesz az oldalunk. Az eddigi jó mutatók, az engagement rate jelentősen lecsökken majd
  • könnyen elveszíthetjük a tényleges rajongóinkat, akik eddig azért követték oldalunkat, mert valóban kedveltek minket, de most elriasztja őket a játék lendülete

Néhány hűséges rajongónk el fogja hagyni az oldalt...

Mire figyeljünk a játék közben?

Jó ha tudjuk, hogy egy olyan nyereményjáték, amivel kimondott célunk a rajongók gyűjtése, várhatóan nagyon sok olyan tagot fog hozni oldalunkra, akik kizárólag a nyeremény érdekében jönnek hozzánk. Közülük legtöbben talán nem is tudják, mit kínálunk, mivel foglalkozunk, ezért érdemes az alábbiakra is figyelnünk:

  • Ügyeljünk arra, hogy a játék feladványa valamilyen módon vezesse a weboldalunkra a játékosokat, legalább ezzel elérve, hogy jobban megismerkedjenek velünk.
  • A játék ideje alatt többször hivatkozzunk bejegyzéseinkben a vállalkozásunk szolgáltatására, termékére. Használjuk ki, hogy most nagyon sokan olvasnak minket, hisz mindenki a játék lázában ég. Tekintsük ezt egy hallgatólagos egyezségnek: a nyereményért cserébe a rajongóink elfogadják, hogy többet reklámozzuk magunkat
  • Menet közben ajánljunk fel extra nyereményeket, bizonyos feladatokért cserébe! A feladatok mind legyenek összefüggésben az általunk kínált szolgáltatással, termékkel.
  • Ha kezdő nyereményjáték szervezők vagyunk, ne dőljünk be azoknak a felhasználóknak, akik kifejezetten a nyereményjátékokra specializálódva tevékenykednek a Facebook-on. Könnyen elhihetjük, hogy tényleg aktív érdeklődők az oldalunkon, ha nem ismerjük őket.
  • Egy idő múlva nagyon zavaró lesz, ha oldalunk üzenőfalát teleírják a rajongók a „Like” és „Megosztva” üzenetekkel. Ügyeljünk rá, hogy megőrizzük a rendezettség látszatát, ezért kapcsoljuk át, hogy alapállapotban csak az oldal bejegyzései látszódjanak. Természetesen ezzel nem tiltjuk le a bejegyzéseiket, csupán nem ez lesz az első, amit meglátnak olvasóink.

Tartsuk rendben az üzenőfalat!

Az eredményhirdetés után…

Miután kisorsoltuk nyertesünket és erről tájékoztattuk játékosainkat, ne hagyjuk faképnél az oldalt, mert várhatóan 1-2 óráig még nagy lesz az aktivitás. Lesznek gratulációk, de jönnek majd kétkedők is, minden ilyen helyzetet kezelni kell. Másnap viszont készüljünk fel arra, hogy az eddigi nagy érdeklődés, a sok-sok like eltűnik, az oldal aktivitása jelentősen lecsökken majd. Ne essünk kétségbe, ez teljesen természetes folyamat, ne várjuk el ugyanazt az érdeklődést, amit a játék ideje alatt kaptunk. Készüljünk inkább egy újabb akcióra, közben pedig próbáljunk meg a megnövekedett számú követőinkből valóban minél több rajongót szerezni! Ilyenkor csodákra képes egy kedvezményt nyújtó kupon, amit mindenki megkap játéktól függetlenül.

Foglaljuk össze: érdemes játszani, vagy inkább felejtsük el?

Sokan egyetlen célt fogalmaztak meg a Facebook jelenléttel kapcsolatban: minél több rajongót felmutatni az oldalon. Nekik feltétlenül ajánlott. De talán a fenti sorokból is látszik, hogy a minél több rajongó megszerzésére irányuló játékok ritkán tudnak egyben hatékonyak is lenni az értékes közönség gyűjtésében. Kicsit olyan ez, mintha hálóval fognánk a halat a horgászbot helyett. Sokminden lesz a hálóban, de olyan hal, amilyet ki akartuk fogni, kevés…
Mindenkinek magának kell eldöntenie, belevág-e egy ilyen játékba. Ha igen, ügyeljünk arra, hogy lehetőség szerint valahogy próbáljuk a cégünket, annak termékét, szolgáltatását belevonni a vetélkedőbe, hiszen úgyis ennek népszerűsítése a célunk.  🙂