Nielsen közösségi média jelentés 2012
A jelentést a közösségi médiáal foglalkozó minden szakembernek ajánljuk. A Nielsen összefoglalójából megtudhatjuk, hogy az elmúlt egy évben hogyan változtak az amerikai internetezési szokások és a közösségi média „fogyasztása”.
A teljes jelentést itt nézheted meg. A fontosabbnak ítélt adatokat mi is megmutatjuk:
Internetezési szokások
Sokkal többet neteznek, és az internethez egyre többen csatlakoznak mobiltelefonok segítségével. A PC-s elérés 4%-os csökkenés mutat. Az emberek legtöbbet a közösségi hálózatokban böngésznek (20%), ezen belül a Facebook dominanciája nem lehet kérdéses (17%). A közösségi hálózatok robbanása is főképp a mobilos elérésnek és mobilos applikációknak köszönhető.
Közösségi hálózatok
Azt hiszem nem árulunk el titkot, hogy a Facebook a nyerő, bár a PC-s elérések száma kissé csökkent. A mobilos elérésnél azonban drasztikus, 80-90%-os növekedés látunk a tavalyi adatokhoz képest.
Külön dia foglalkozik a Pinterest-tel, ami különösen a hölgyek körében kedvelt:
Hogyan és miért csatlakozunk a hálózatokhoz? A felhasználók 76%-a pozitívan nyilatkozik a közösségi hálózatokkal kapcsolatos érzéseiről.
Hirdetések a közösségi hálózatokban
Az amerikai lakosság 15%-a megosztja a hirdetéseket, 26%-a lájkolja és 14%-a vásárol is ezek alapján. Az ázsiai népesség majdnem kétszer olyan aktívan befolyásolható a közösségi ajánlatokkal, mint a fehérbőrű lakosság. Az is érdekes, hogy a hirdetéseket látók 10%-a meg is vette az interneten a terméket, 8%-a hagyományos boltokban vásárolt, míg 18%-uk beszerzett egy kedvezményes vásárlásra jogosító kupont. (Bár csak a magyar adatok is ilyen szépek lennének…)
Mit szólsz az adatokhoz? Szerinted a magyar adatok mennyire követhetik az amerikai trendet?