Mostantól az üzenőfalon is játszhatunk a Facebookon!?
A mai nap meglepő bejelentést tett a Facebook: módosította a nyereményjátékokra és promóciókra vonatkozó szabályait és mostantól megengedi, hogy a felhasználók az üzenőfalon is lebonyolítsanak egyszerűbb játékokat. A módosítással részben legalizálták azt, amit eddig is sokan csináltak. Nézzük a részleteket!
Amit szabad mostantól
Az új, letölthető Promotion Guideline megpróbálja részletesen elmagyarázni, mit szabad a jövőben és mi az, ami továbbra is tilos. Mostantól nem kötelező minden nyereményjátékot külön alkalmazásban futtatni, ezzel a módosítással lehetővé vált, hogy promóciókat futtassunk az oldalunkon, de szigorúan csak ott és nem a felhasználók oldalain! Nézzünk pár példát:
- Megkérhetjük a felhasználóinkat, hogy kommenteljék, vagy lájkolják a bejegyzésünket, ezzel részt vehetnek a sorsolásban.
- Megkérhetjük a felhasználóinkat, hogy küldjenek üzenetet az oldalnak, ezzel részt vehetnek a játékban.
- A Like gombot használhatjuk szavazásra a továbbiakban.
Amit nem szabad továbbra sem
Vannak dolgok, amiket továbbra is szigorúan tilt a Facebook:
- Tilos arra kérni a felhasználókat, hogy jelöljék be magukat egy fotón, amit feltettünk az oldalunkra.
- Nem kérhetjük meg a felhasználókat, hogy osszák meg a bejegyzésünket.
Miért jók az új szabályok?
Bizonyára sokan megörülnek majd az új szabályoknak, hiszen ezzel egyszerűvé válik kisebb játékok lebonyolítása. Egy egyszerű, gyors nyereményjáték könnyen megmozgatja a rajongóinkat, ezzel növelve egy bejegyzésünk virális terjedését. Az adott bejegyzést hirdetéssel megtámogatva könnyen reklámozhatjuk egy új termék bevezetését, vagy egy aktuális akciónkat.
Mikor érdemes mégis alkalmazást futtatnunk?
Nem szabad elfelejteni a külön alkalmazások számos előnyét, melyeket elveszítünk ezekkel az egyszerű játékokkal.
- Az üzenőfalon nem tudunk olyan könnyen rajongókat gyűjteni (olyat továbbra sem kérhetünk, hogy lájkolják az oldalt azok, akik részt akarnak venni a játékban), egy bejegyzésünkhöz bárki hozzászólhat, olyanok is, akik nem csatlakoztak az oldalhoz.
- Nem tudunk adatbázist építeni: az üzenőfali bejegyzésekkel nem tudjuk a játékosaink adatait összegyűjteni, nem építhetünk címlistát hírlevélküldésre és nem tudunk később utánanézni a játékosunknak.
- Ha a like gombbal szavazunk, nem tudjuk nyomon követni a szavazóinkat.
- Egy külső alkalmazásban jóval strukturáltabban, a cég arculatát átadva tudunk játszani a felhasználókkal, ezzel erősítve a brand-et.
- Nehezen adminisztrálható: egy több hetes kampányt, több száz, esetleg ezer hozzászólással, likekal gyakorlatilag lehetetlen jól kezelni, a játékosokat egyesével kell kigyűjtenünk egy táblázatba a sorsoláshoz.
Úgy tűnik a Facebook a könnyebb utat választotta: ha már nem tudja kiirtani a szabálytalanul játszókat, inkább enyhít a szabályokon. Attól tartunk, ezeket az új szabályokat sokan nem teljesen helyesen fogják értelmezni, de reméljük, a legtöbb oldal megtalálja a lehetőséget a könnyítésekben.