Mikor vigyünk fel bejegyzést az oldalunkra?
A Momentus Media legfrissebb kutatásában megvizsgált 14 000 oldalon 50 000 bejegyzést és készített pár érdekes statisztikát. Arra voltak kíváncsiak, mik a legaktívabb napok, mikor kerül ki a hírfolyamokba a legtöbb bejegyzés és hogyan reagálnak erre az olvasók?
Az eredmények:
Az első grafikon a bejegyzések eloszlását mutatja meg napi bontásban:
Látszik, hogy a csütörtöki napon kerül ki a legtöbb post, 41%-al több, mint szerdán, összesen 85%-ot növekedve vasárnaptól. A legkevesebbet vasárnap foglalkozunk a Facebook-kal, akkor alig viszünk fel bejegyzéseket.
A következő ábrán azt mérték a készítők, hogy napokra vetítve a teljes rajongószámhoz képest milyen arányú volt az interakció a bejegyzéseknél, azaz hányan szóltak hozzá, vagy nyomtak like-ot:
Látható, hogy szombaton és vasárnap volt a legmagasabb az arány, miközben a legalacsonyabb pont csütörtökre esett. A grafikon alapján a különbség 45%-os, azaz minél kevesebb a post, annál több hozzászólást, like-ot kapunk azokra. Érdekes eredmény, de valahol érthető is: egy bizonyos számú aktív rajongótábor kevesebb bejegyzésre oszlik el.
Nézzük, a napnak mely órájában hogy alakulnak a bejegyzések:
Látható, hogy a csúcsidőszak reggel 6 és délután 1 óra között van. Ez a grafikon azonban csalóka, hisz az USA-ban készül, ahol a két partvidék között 3 óra eltolódás is van, így ez a teljes mért állományra vetítve inkább a reggel 6 és délután 4 órás idősávot jelenti.
Az utolsó ábrán a visszajelzések aránya látható 24 órában:
Mit tanulhatunk az ábrákból?
Feltételezve, hogy a magyarországi felhasználói szokások sem különböznek túlzottan az amerikaitól, pár dolgot leszűrhetünk a fenti diagramokból:
- Érdemes az esti órákban felvinni fontosabb bejegyzéseket, nagy valószínűséggel több olvasót érünk el vele
- Ne hanyagoljuk a hétvégét! Ha időnk engedi, szombaton és vasárnap vigyünk fel bejegyzéseket, többen fogják látni, mint gondolnánk. Saját tapasztalatunk szerint különösen igaz ez vasárnap estére, olyankor meglepően magas az olvasási arány!
- Ha több bejegyzést viszünk fel egy nap, akkor számítsunk rá, hogy a visszajelzési arány csökkenni fog. Ez nem feltétlenül baj, csupán tudomásul kell vennünk, hogy egy viszonylag állandó olvasótábornak írunk, akik mindig az épp legfrissebb bejegyzésünkre reagálnak.