Mikor vigyünk fel bejegyzést az oldalunkra?

A Momentus Media legfrissebb kutatásában megvizsgált 14 000 oldalon 50 000 bejegyzést és készített pár érdekes statisztikát. Arra voltak kíváncsiak, mik a legaktívabb napok, mikor kerül ki a hírfolyamokba a legtöbb bejegyzés és hogyan reagálnak erre az olvasók?

Az eredmények:

Az első grafikon a bejegyzések eloszlását mutatja meg napi bontásban:

Látszik, hogy a csütörtöki napon kerül ki a legtöbb post, 41%-al több, mint szerdán, összesen 85%-ot növekedve vasárnaptól. A legkevesebbet vasárnap foglalkozunk a Facebook-kal, akkor alig viszünk fel bejegyzéseket.

A következő ábrán azt mérték a készítők, hogy napokra vetítve a teljes rajongószámhoz képest milyen arányú volt az interakció a bejegyzéseknél, azaz hányan szóltak hozzá, vagy nyomtak like-ot:

Látható, hogy szombaton és vasárnap volt a legmagasabb az arány, miközben a legalacsonyabb pont csütörtökre esett. A grafikon alapján a különbség 45%-os, azaz minél kevesebb a post, annál több hozzászólást, like-ot kapunk azokra. Érdekes eredmény, de valahol érthető is: egy bizonyos számú aktív rajongótábor kevesebb bejegyzésre oszlik el.

Nézzük, a napnak mely órájában hogy alakulnak a bejegyzések:

Látható, hogy a csúcsidőszak reggel 6 és délután 1 óra között van. Ez a grafikon azonban csalóka, hisz az USA-ban készül, ahol a két partvidék között 3 óra eltolódás is van, így ez a teljes mért állományra vetítve inkább a reggel 6 és délután 4 órás idősávot jelenti.

Az utolsó ábrán a visszajelzések aránya látható 24 órában:

Mit tanulhatunk az ábrákból?

Feltételezve, hogy a magyarországi felhasználói szokások sem különböznek túlzottan az amerikaitól, pár dolgot leszűrhetünk a fenti diagramokból:

  • Érdemes az esti órákban felvinni fontosabb bejegyzéseket, nagy valószínűséggel több olvasót érünk el vele
  • Ne hanyagoljuk a hétvégét! Ha időnk engedi, szombaton és vasárnap vigyünk fel bejegyzéseket, többen fogják látni, mint gondolnánk. Saját tapasztalatunk szerint különösen igaz ez vasárnap estére, olyankor meglepően magas az olvasási arány!
  • Ha több bejegyzést viszünk fel egy nap, akkor számítsunk rá, hogy a visszajelzési arány csökkenni fog. Ez nem feltétlenül baj, csupán tudomásul kell vennünk, hogy egy viszonylag állandó olvasótábornak írunk, akik mindig az épp legfrissebb bejegyzésünkre reagálnak.
Sajnos nekünk nincs lehetőségünk ilyen nagy arányban megvizsgálni az oldalakat, de elhatároztuk, hogy egy kisebb mintán végzünk majd egy hasonló mérést. Addig is kíváncsiak vagyunk a Ti tapasztalataitokra: nálatok melyek a legaktívabb időszakok?