Miért posztolj naponta egynél többször?

A getpostrocket.com blogján Mike számolt be egy Facebook marketing előadás furcsaságairól, ezt fordítottuk le nektek, úgyhogy az alábbiakban ezt olvashatjátok magyarul!

Mike nemrégiben elment egy marketing konferenciára, hogy hallgasson némi szakmai előadást. A legtöbb ott hallott dologgal egyetértett – vagy legalábbis nem ellenkezett velük -, mígnem az előadást tartó szakértő azt nem találta mondani, hogy a rajongói oldalak posztoljanak mindössze naponta egyszer, és azt is lehetőleg minden nap ugyanabban az időpontban tegyék.

A fenti tanáccsal nem csak Mike nem értett egyet, de mi sem! Legalább 4 nyomós indokot tudunk felsorsolni, hogy miért.

1. A rajongók maguktól nem mennek vissza az oldaladra.

Sok oldaltulajdonos nem hajlandó elfogadni azt a tényt, hogy a rajongók 95-99%-a az oldal kedvelését követően nem tér vissza a felületre újra. A hírfolyamban kapcsolatba lépnek a posztokkal, de közvetlenül az oldalra minden ok nélkül nem térnek vissza. Az AllFacebook.com tanulmánya az alábbi fájdalmas ábrát tárta a nagyérdemű elé:

Az ábra alapján egyértelmű, hogy az elérésed nagyban függ a posztjaidtól, és a rajongók által belőle gyártott hírfolyami bejegyzésektől (lájkolás, kommentelés, megosztás).

2. Egy átlagos bejegyzés „élettartama” 3 óra.

Ha az átlagos élettartamot 3 órának vesszük, és feltételezzük, hogy a papírforma szerint a rajongók nem mennek az oldalra direktben, akkor az a helyzet áll elő, hogy azok az oldalak, amik naponta mindössze egy alkalommal posztolnak, 24 órából átlagosan 21 órán keresztül láthatatlanok. Ez persze nem jelenti azt, hogy háromóránként posztolni kellene az oldalra, de mindenképp találjunk meg 2-3 olyan kardinális időintervallumot, ami az insights alapján a rajongóknak is a legmegfelelőbb lehet arra, hogy a posztjainkkal foglalkozzanak. Az EdgeKick jóvoltából azt is pontosan láthatjuk, hogy 1-1 poszttal mi történik a kikerülés utáni percekben, ahogy a képen is látszik:

3. Facebook EdgeRank

A Facebook EdgeRank valószínűleg minden oldaltulajdonosnak ismerős. Számos tanulmány állítja, hogy a közzétett posztokat mindössze rajongóink 16%-a látja átlagosan, de egyes felmérések szerint ez a szám még ennél is kevesebb, valahol 3-7,5% között mozoghat. Szóval nyugi, a napi többszöri posztolás nem fogja bosszantani a rajongóinkat, hiszen a nagy részük egy bejegyzésünkkel sem találkozik. Azok, akik pedig látják őket, valószínűleg azért látják, mert korábbi bejegyzéseinkkel is jó kapcsolatot ápoltak, lájkolták és kommentelték őket, ezek a felhasználók tehát valószínűleg örülnek, ha látnak tőlünk valamit.

4. A rajongóid különbözőek

Nem egyezik az életkoruk. Nem egy városban laknak. Az is előfordulhat, hogy még csak nem is egy időzónában élnek. Valószínűleg más és más időbeosztásuk van. Nem hiszed? Nézd meg az Insights-odat! De miért is számít ez annyira?

Azért, mert a fentiekből kifolyólag valószínűleg különböző időpontokban vannak az interneten. Ebből egyenesen következik, hogy ha mindössze naponta egyszer posztolsz, az egyébként is szomorúan alacsony elérésedet még tovább fogod csökkenteni kizárólag azért, mert az adott időpontban a rajongóid bizonyos hányada nem volt gép előtt. Ha naponta 2-3 alkalommal teszel közzé valamit oldaladon, akkor a megfelelő időpontokban akár más-más célcsoporthoz is szólhatsz: példának okáért reggel 8 magasságában a 35-44 közötti hölgyeknek, éjfélkor a nemzetközi közönségnek, délután hatkor a 25-34 közötti férfiaknak.

Fontos, nagyon fontos: ha nem tudsz naponta 2-3 alkalommal minőségi és releváns tartalmat szolgáltatni, akkor inkább maradj a napi egy bejegyzésnél, azonban ebben az esetben is érdemes váltogatni az időpontokat, hogy ezt mikor teszed meg. A mennyiség sose menjen a minőség rovására!

Reméljük a fenti tanácsokat Te is érdekesnek találtad. Oszd meg ismerőseiddel, vagy nyomj a tetszik-re, hogy mások is láthassák! 🙂