Miért jó az üzletednek az új Facebook Graph Search?

Közzétéve: 2013. január 16.

A tegnapi bejelentés óta rengeteg bejegyzés kering az interneten, ami azt taglalja, hogyan lehet az új keresőt a facebookos üzletek előnyére felhasználni. A Facebook természetesen erre is gondolt, és azt javasolja, hogy előre készüljünk fel a rajongók rohamára!

Az új, „emberközpontú” kereső felrázta az internetes társadalmat. Abban mindenki megegyezik, hogy ez jó a felhasználóknak (eltekintve a személyiségi jogok kérdésétől, de ez egy másik történet), mert izgalmasabb, érdekesebb hellyé varázsolja a Facebookot.

De hogy profitáljanak ebből az oldalüzemeltetők? Mit jelent ez a kisvállalkozásunk számára?

Marketing információk

Az insidefacebook.com bejegyzése szerint a nagyobb cégek mostantól olyan marketing adatokat is kinyerhetnek a Facebook adatbázisából, ami eddig csak a reklámfelület információit felhasználó bonyolult programokkal érhettek el. Könnyen nyomon követhetik a rajongói érdeklődés általános alakulását. Ha még a Facebook fizetős szolgáltatással spékeli meg, akkor ez nagy durranás lehetne. Gondoljuk meg, milyen lenne, ha hideghívási listák böngészése helyett a Facebook már készen álló, érdeklődő vevőket adhatna nekünk!

Olyan emberek listája, akik olyan sportolókat követnek, akik szeretika Nike céget…

Több rajongó az oldalad számára

A thenextweb.com arra hívja fel a figyelmet, hogy a kereső új ügyfeleket hozhat a Facebook oldalunk számára. A Facebook közleménye szerint a potenciális követőinket az új rendszer könnyebben fogja az oldalunkra irányítani.

Óra- és ékszerkereskedők, akiket a barátaim kedvelnek

A Facebook magyarázata a következő:

  • A kereső mindenben keres, és ebben benne vannak az oldalak, az applikációk és a helyek is
  • A kereső eredményei személyre szabottak, hiszen az adott felhasználó ismerőseinek véleménye alapján lesz rendezve a lista
  • A kereső listája alatt lesz lehetőség Bing  webes keresési találatok megjelenítésére illetve hirdetések elhelyezésére
  • Az oldalak és applikációk fizetett hirdetésekkel is segíthetik, hogy megjelenjenek a keresőben. Ennek nincs új formátuma, hanem a 2012-ben bevezetett „szponzorált keresési eredmények” hirdetésformáját használhatjuk.

Hogy az oldalunk a lehető legjobb helyen szerepeljen a Facebook ezt ajánlja:

  • Az oldal nevét, kategóriáját, egyedi URL-jét, és az „About” rész információit kellő körültekintéssel adjuk meg, hiszen ez adja a keresés alapját
  • Ha a vállalkozásunknak van fizikai boltja, akkor ezt mindenképpen adjuk meg, mert a földrajzi keresésnek ez az alapja
  • Figyeljünk arra, hogy a rajongóink a megfelelő, termékünk iránt érdeklődő emberek legyenek, mert az ő lelkesedésük alapjaiban szabja meg, hogy milyen kiemelkedő helyen szerepel majd a vállalkozásunk.

Nos, ezzel újabb feladatot kaptunk. Te hogy értékeled az új kereső üzleti lehetőségét?