Menj szerdán szabadságra!

Közzétéve: 2012. október 03.

A Mashable cikke szerint, ha mindenképpen szeretnénk szabadságolni magunkat adminként a Facebookról, akkor erre az alkalmas nap a szerda, és semmiképpen sem a vasárnap, ugyanis ha ezen a napon lustálkodunk, sok lehetőséget szalaszthatunk el. Így hangzik a portálon közzétett elemzés jó tanácsa, melyet a Buddy Media kutatására alapoznak, ami idén tavasszal vizsgálta az 1800 legnagyobb húzómárka Facebook oldalát. Az eredeti írást itt találjátok, alább pedig magyarul hoztuk el nektek ugyanezt!

A kutatás szerint a márkák többsége továbbra is méltatlanul mellőzi a hétvégén és a késő éjjel való posztolást, ellenben olyankor, amikor aktívak, túlságosan is bőbeszédűek rajongóikkal. A hétvégi posztok és hirdetések ugyanis rendszerint 69%-kal magasabb interakciót váltanak ki közönségükből, mégis mindössze a bejegyzések 11%-a van erre az időszakra időzítve. Persze nem minden iparágra igaz a fenti állítás, a ruházati és divatcikkek legjobb napja például a csütörtök, míg az általános kiskereskedelem hétfőn éli virágkorát.

Ettől eltekintve a nagy átlagról elmondható, hogy a hét közepén, azaz szerdán teljesítenek a posztok a legrosszabbul, ilyenkor az interakciók ugyanis 7,4%-ot esnek vissza átlagosan.

A tanulmány arra is rávilágított, hogy amíg a márkák rendre reggel 8 és este 7 között tesznek közzé bejegyzéseket, addig a fennmaradó órákban, tehát munkaidőn kívül a posztokra kapott visszajelzési ráta 14%-kal magasabb.

A vizsgálódásból az is kiderült, hogy a kevesebb néha több. Azoknál a márkáknál, akik naponta mindössze két alkalommal tesznek közzé bejegyzést, 19%-os előny jelentkezett az interakciókban azokhoz a márkákhoz képest, akik naponta 3-4 alkalommal is kommunikálnak rajongóikkal.

Amíg a Twitter 140 karakterben korlátozza közlendőnket, a Buddy Media egységes 80 karakteres limitet javasol szöveges tartalmainkra, ezek ugyanis 23%-kal eredményesebbek, mint hosszabb társaik, ennek ellenére a közzétett szövegek 75%-a meghaladja ezt a karakterkorlátot. A rövid szöveg plusz fotó kombináció még mindig a legbiztosabb, hiszen a képpel megtámogatott posztok 39%-kal szárnyalják túl interakciók tekintetében az összes többit. Talán nem is gondolnánk, de a kép és hivatkozás nélküli, csak szöveges posztok is igen előkelő helyen végeztek: az átlagnál 12%-kal kapnak magasabb visszajelzést, míg a sorban utolsó helyen kullognak a videós megosztások, a kutatás szerint ugyanis egyértelműen ezek hozzák a legkevesebb visszacsatolást rajongóinktól.

Néhány hasznos tipp, ami segíthet növelni eredményeinket:

  • felismerhető linkek használata, például: www.uzlet.hu/cipok , így a felhasználók egyből látják, mire is számíthatnak.
  • kérdezni mindig jó ötlet, de törekedjünk rá, hogy a poszt végén kérdezzünk, és ne az elején vagy a közepén, utóbbiak ugyanis 15%-kal kevesebb visszajelzést kapnak.
  • a képaláírást kérő posztok nem kevesebb, mint öt és félszer annyi kommentet kapnak, mint az átlag!
  • a „fejezd be a mondatot” jellegű bejegyzések szintén igen hálásak, visszajelzési rátájuk 4x magasabb az átlagnál!
  • használjunk hangulatjeleket! azok a bejegyzések, amik tartalmaznak egy-egy mosolyt vagy kacsintást, átlagosan 52 %-kal magasabb visszajelzést generálnak: 57%-kal több lájkot, 33%-kal több kommentet, és ugyanennyivel több megosztást
  • a hangulatjelek közül is kettő szerepelt kiemelkedően jól, ez: „:D” 2,4szeres, ez pedig: „:P” kétszeres interakciót generált társaihoz képest
  • közel 50%-os javulás érhető el, ha röviden cselekvésre buzdítjuk a rajongókat, például így: „Lájk!”, „Egyetértesz?”, „Igaz vagy hamis?”, „Képaláírás kerestetik!”

Hasznosnak találtad a fenti tanácsokat? Találtál benne valami meglepőt? Kommentbe várjuk a te korszakalkotó javaslataidat is, hátha a többiek segítségére lesznek! 😉