Megint újított a Facebook – a jó időzítéssel jobb eléréseid lehetnek

Közzétéve: 2014. szeptember 19.

A Facebook célja a hírfolyammal, hogy mindenkinek a megfelelő posztot, a megfelelő időpontban mutassák, hogy a felhasználók ne maradhassanak le azokról a dolgokról, amik számukra fontosak. A hírfolyam algoritmus tervezői számos olyan visszajelzés kaptak, amikor néhány alkalommal egy oldaltól vagy egy baráttól érkező állapotmegosztás csak egy bizonyos időpontban érdekes (például amikor mindketten ugyanazt a meccset, vagy egy sorozat nyitórészét nézik). És akadnak olyan alkalmak is, amikor egy bejegyzés, ami egy vagy két nappal korábban íródott, már nem hordoz kellő információt.

A hírfolyam elhelyezés legújabb frissítése tehát két olyan szempontot vesz figyelembe, ami meghatározza, hogy a bejegyzés abban a pillanatban, amikor készült, fontosabb, mint az összes többi megosztás. Az egyik módja, hogy ezeket az időben fontos posztokat a hírfolyamban előkelőbb pozícióban mutathassa az oldal, az az, hogy a trending stories (vagyis amikről éppen sokat posztolnak) előtérbe kerülnek. Vagyis ha egy ismerős, vagy egy lájkolt oldal valami olyasmi témában posztol, ami abban az adott pillanatban pörög a Facebookon, az a bejegyzés a hírfolyamban előre kerül, így hamarabb a szemünk elé kerül. A korai tesztelések szerint ez 6 százalékos növekedést mutathat ezen posztoknak az elérésénél.

A másik módszer szerint pedig a Facebook az alapján rangsorolja a posztokat, hogy azok mennyi interakciót (komment, lájk, megosztás) váltottak ki. Ezzel a mostani a frissítéssel tulajdonképpen azt fogják nézni, hogy a felhasználók mikor lájkolnak, kommentelnek és osztanak meg. Például ha rögtön azután jönnek az interakciók, hogy kikerült a bejegyzés, nem pedig órákkal később, akkor az azt sugallhatja, hogy a publikálás időpontjában fontosabb volt maga a téma, mintha később osztották volna meg. Ennek alapján sokkal valószínűbb a hírfolyamban való előrébb pozícionálása a korábbi időszakban, és a hátrább sorolása a későbbiekben.

És hogy ezek a változtatások hogyan hatnak az oldalakra? A Facebook szerint nem nőnek drasztikusan az elérések – ahogyan fentebb is írtuk, a tesztek alapján csupán 6 százalékkal növekednek. Az adminoknak mindenesetre érdemes lesz figyelniük arra, hogyha olyan témában posztolnak, ami fontos, ami pörög, azt mindenképp abban az időszakban tegyék meg, amíg van aktualitása, így előrébb kerülhet a bejegyzésük.