Médiahack és leckék az online evolúcióról: Evolution 2014

Közzétéve: 2014. március 17.

Az idén harmadik alkalommal megrendezett Evolution konferencia most sem okozhatott csalódást a résztvevőnek. A nap során összecsaptak a Facebook és a Google+ szakértői, megtudhattuk, milyenek a tartalomértékesítés esélyei a YouTube-on és persze az előadók a nap folyamán a konverzió fogalmáról sem feledkeztek meg. Szó volt politikai kommunikációról, az úgynevezett „clicktivizmusról”, a közösségi oldalakon történő márka-és kapcsolatépítésről, és Sarka Kata Facebook rajongói oldalát felhasználva valós idejű médiahacknek lehettek szemtanúi a résztvevők.

A teltházas rendezvény programjai széles skálán mozogtak: a legkomolyabb szakértői panelektől a legismertebb médiaszereplőkig. A résztvevők a nap végére biztosan megjegyezték, hogy nem feltétlenül a lájkok mennyiségétől függ a siker és, hogy kénytelenek elfogadni, a magyar közösségi média paletta domináns szereplője, a Facebook ma már nem engedi őket céltalanul kószálni. A láthatóság és a befektetés megtérülése tényleg a sárgaköves úton várja őket – ezúttal a kulcs pedig nem a piros, csillogó cipellő (Férfi adminok, fellélegezhettek!), hanem a hirdetések. Tehát ingyen nem megy.
Egy másik fontos tanulsága az előadásoknak, hogy bár vannak bevált technikák (igen, igen, mind imádjuk a képeket a hírfolyamban; az egyszerűen kezelhető, de ajándékot ígérő nyereményjátékokat; és kívülről fújjuk a leckét, hogy a Pinterestért oda-és vissza vannak a hölgyek), célszerű minden platformon, mindent tesztelni. Kicsit be kell járatni a motort, hogy kiderüljön, mit szeret a közönséged/közösséged és mi, az mi nem működik.

Tényleg terhes Sarka Kata?

Tudjuk, hogy az első bekezdés óta arra vagytok kíváncsiak, milyen médiahacket hozott össze Sarka Kata, úgyhogy tessék. Aki ott volt a konferencián, a beszélgetés elején láthatta, hogy Sarka Kata Facebook rajongói oldalán tervezetten egy komment nélküli ultrahang fotó bukkant fel, mintegy tesztelendő, milyen mértékben monitorozza a bulvár a közösségi médiát. Mindössze 4 perc után már befutott egy telefon a BORStól, és ami a Facebook rajongókat illeti: 15 perc alatt több, mint 390 lájk és 40 komment érkezett a poszthoz.

Sarka Kata és Szabó Zoltán

Szinte minden Facebook rajongói oldalt üzemeltető cég figyelemfelkeltő szeretne lenni. De mi a helyzet a nem kívánt figyelemmel? Hadd hozzuk erre példaként a Cserpes közösségi kommunikációját. Amikor a Dívány.hu és a Blikk többek között a márka termékeit is tesztelte és azok nem értek el pozitív eredményeket, a Cserpes megmutatta a Facebook oldalain, hogyan is zajlik a profi válságkommunikáció. Remek kreatívokkal reagáltak a nagy közönséghez eljutó cikkekre, s közben egyetlen szót sem kellett fűzniük az esetekhez: az erős, elkötelezett rajongói bázis kérdés nélkül a védelmükre kelt.

A közelgő országgyűlési választások kapcsán nyilvánvaló volt, hogy a politikusok közösségi médiában betöltött szerepe is helyet kapott a konferencián. Több fórumbeszélgetésnél és előadásban is szóba került a közösségi oldalak szerepe a választási kampányban, illetve a pártok, politikai vezetők közösségi tevékenységének értékelése marketingszakmai szempontból.

Politikusok közösségi jelenléte

Örülünk, hogy a közönséggel megosztott sikertörténetek közül sokhoz a Be Social járult hozzá, kisebb vagy nagyobb mértékben: elhangzott a nevünk többek között a Hell, az Ízes élet, vagy Sarka Kata szereplésekor is – nem mi vagyunk a Facebook (bár megtisztelő a gyakori félreértés), de közösségi márkakommunikációban tényleg otthon vagyunk.
„Oktatva, szórakoztatva tanítani” – mondta Schiffer Miklós, aki a stílus és a Facebook témakörében osztotta meg saját tapasztalatait a konferenciázókkal.

Schiffer Miklós

Mi is úgy gondoljuk, hogy ez a közösségi média esszenciája. Hiszen tudjátok: ahol mások szórakoznak, mi ott dolgozunk. 🙂