Megnyílik az Instagram a brandek számára

Az Instagram hivatalosan is bejelentette a Business Tools érkezését.

Az korábban is egyértelműen látszott, hogy a márkák jelen szeretnének lenni az Instagramon, azonban a platform eddig nem volt erre optimalizálva. Ez indokolta a Business Tools kialakítását, amelyet az elmúlt hónapokban a fejlesztők számos partner bevonásával tesztelve alakítottak ki.

instagram-business-tools-1

Az üzleti profil egy ingyenes funkció azon felhasználói fiókok számára, amelyek brand oldalként szeretnének megjelenni az Instagramon. Ennek egyik fő újdonsága a kapcsolattartási lehetőség, a márka kiválaszthatja miként szeretné hogy elérjék a felhasználók, a Kapcsolat gombot megérintve elérhető lehet telefonszám, email cím, illetve navigáció címre is.

Fontos és rendkívül hasznos új funkció a részletes elemzések megjelenése is. Az üzleti profilok részletes információt kapnak arról, hogy mely célcsoportok a követőik, melyik poszt teljesít jobban – ráadásul mindez a mobil alkalmazáson belül található meg. A statisztika felhasználásával lehetőség lesz relevánsabb és jobb tartalmat készíteni.

instagram-business-tools-2

Természetesen nem maradhatott ki a szponzorált bejegyzések kezelése sem a Business Tools funkcióból. Bármelyik képet, vagy videót meg lehet hirdetni az alkalmazáson belül, amivel még több felhasználó érhető el. A feltöltött posztot megérintve egyszerűen hozzáadható egy akciógomb, aminek szövege is szabadon szerkeszthető. A megjelenés targetálható egyénileg, vagy rábízható az Instagramra, amely automatikusan választja ki az elérendő felhasználói réteget.

instagram-business-tools-3

Az új Instagram Business Tools funkció arra szolgál, hogy a márkák a képmegosztó közösségi oldalon is könnyebben elérjék a célcsoportjukba tartozó felhasználókat. Az üzleti profil, az elemzések és a poszt szponzoráció a következő hónapokban jelenik meg az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Új-Zélandon. A világ többi részén év végén debütál a funkció a hivatalos bejelentés szerint.