Így vezessük Instagram-fiókunkat a Facebook szerint

Közzétéve: 2019. május 24.

A Facebook közzétett néhány izgalmas tippet az Instagram-kreátoroknak arról, hogy mit is kell tenniük azért, hogy profiljuk minél jobban működjön. Ezeket a tippeket foglaltuk össze. A legjobbat a végére hagytuk!

Jó-jó, igazából a legtöbb nem izgalmas, a Facebook ugyanis meglehetősen sok alapvetést osztott meg az alkotókkal, ám ezeket az alapvetéseket is jó felfrissíteni. És persze vannak olyan ötletek is, amik akár újdonságként is hathatnak.

Az első négy tipp

Az első négy tipp valóban eléggé általános, nagyon nem is lehet hozzájuk fűzni semmi mélyebb tanulságot.

Legyünk hűek önmagunkhoz!

Sem egy felhasználónál, sem egy brandnél nem jó az, ha nem valós tartalmat osztunk meg vagy kommunikálunk magunkról. A felhasználók átlátnak a szitán és nem értékelik nagyra a hazugságokat.

Posztoljunk folyamatosan és legyünk kreatívak!

No igen, a folyamatos, vagy legalább szabályozott időközönkénti posztolás valóban fontos, mégis sokszor feledkezünk el róla. Ebben az esetben pedig követőink is elfeledkezhetnek rólunk.

Kerüljünk közelebb rajongóinkhoz!

Az Instagramon is rendkívül fontos az engagement, vagyis az elköteleződés erősítése, melynek legjobb eszközei a matricák lehetnek.

Erről cikkünk itt:
Az elköteleződés új fegyverei: az Instagram Stories matricái

Legyél történetmesélő!

Lejárt az egyszerű ételfotók és cuki állatképek kora. Posztjainknak, Stories-tartalmainknak legyen üzenete, melyekkel megragadjuk az emberek figyelmét, és így hosszabb távon emlékeznek ránk.

Az Instagram ezeket a tanácsait bővebben is kifejtette

„Posztolj legalább heti egyszer a hírfolyamodba, a Stories-ban, a Live-on és az IGTV-n!”

A tanács nagy része hasznos is, bár a heti egy poszt kicsit kevés, ha posztokról és Stories-tartalmakról van szó, a Live és IGTV hetente pedig kicsit sok lehet. Bár érthető, hogy a Facebook ezeket a funkciókat is népszerűsíteni akarja.

„Használd a kérdés matricát és taggelj be másokat a Stories-tartalmakon!”

A legtöbb influencer szorgosan használja a kérdés matricát, ám a brandek már ritkábban. De erről ismételten itt olvashatsz. A taggelés pedig valóban fontos lehet, ha szeretnénk egymás rajongói táborát növelni.

„Legyen kontextusa a posztjaidnak, hogy a rajongóid úgy érezzék, veled vannak az adott pillanatban!”

A tipp leginkább az influencereknek szól, és lényege abba áll, hogy valóban osszunk meg mindent életünkből: ne csak a legszebb formánkat mutassuk meg, hanem például a reggeli rutinunkat is. Így közelebb érezhetik magukat hozzánk.

De nézzük a komolyabb tippeket!

A Facebook kiemeli, hogy mostantól egy Stories-tartalom akár 15 mp-es is lehet és – darabokban – de akár egy egyperces videót is feltölthetünk, emellett sokkal egyszerűbbé vált több kép csoportos posztolása is – a határ itt 10 darab tartalom egyszerre.

Ezek az újdonságok igencsak hasznosak lehetnek azoknak a felhasználóknak – így például a brandeknek –, akik nem real time készítik tartalmaikat, hanem azokat jó előre gyártják le, későbbi felhasználásra.

Ezáltal könnyebbé válik a nagyobb volumenű, hosszabb üzenetek posztolása is, ami által összetettebb kommunikációt tudunk nyújtani követőinknek.

Mindenképpen jól járunk, ha több kontentet osztunk meg Instagram Stories-on, de azért jusson eszünkbe a régi jó alapszabály: a kevesebb néha több. Ha több tartalmat is teszünk ki, akkor is figyeljünk a minőségre.

Mit ajánlj az Instagram a brandelt tartalmaknak?

Az Instagram gondolt azokra a felhasználókra is, akik már influencerként tevékenykednek a platformon.

Nézzük a rájuk vonatkozó alapszabályokat!

És ha mi akarunk influencerekkel dolgozni, vegyük ezeket a szempontokat is figyelembe!

Légy transzparens!

Mind az Instagram, mind Magyarország törvényei előírják, hogy tüntessük fel, ha egy tartalom szponzorált hirdetés. Ám ez nem csak a szabályok miatt, hanem követőink miatt is fontos, akik az Instagramon különösen érzékenyek arra, ha nem közlik vele, hogy hirdetéssel állnak szemben.

Légy releváns!

Csak olyan tartalmat reklámozzunk, ami valóban közel áll hozzánk, és csak olyan influencerrel dolgozzunk, akiről a közönség valóban elhiszi, hogy használja termékünket vagy szolgáltatásunkat. Emellett fontos az is, hogy korábban mit kommunikáltunk, vagy a velünk dolgozó influencer mit kommunikált magáról. Egy múlt hónapban még vegán életmód-influencer kezében furán fog mutatni a legújabb májkrém-csoda.

Legyünk autentikusak!

Ez leginkább a márkáknak szóló tanács. Engedjük, hogy az influencer önmaga készíthesse el a szponzorált posztot és hogy ő dolgozza ki a koncepciót. Nem a termékünk reklámja, hanem az ő személyisége miatt követik a csatornáját, így fontos, hogy utóbbi a mi tartalmainkban is felbukkanjon.

Így promótáljuk IGTV-tartalmainkat!

Bár a következő tippeket az Instagram leginkább az IGTV-tartalmakra hegyezte ki, valójában ez a kis tervezet minden Instagramon futó kampány hasznos irányvonala lehet, akár IGTV-tartalmat, akár blogot, akár YouTube-videót, bármit mutatunk be.

Nézzük!

  • 3 nappal az IGTV-tartalom előtt: behind-the-scenes kontent a készülő tartalomról
  • 2 nappal az IGTV-tartalom előtt: visszaszámlálás matrica a Stories-ban
  • Feltöltés alatt: preview-videó poszt
  • 1-10 perccel az IGTV-tartalom feltöltése után: IGTV-share matrica elhelyezése a tartalommal kapcsolatos történetben
  • 1-10 perccel az IGTV-tartalom feltöltése után: az IGTV-videó permalinkjének megosztása más platformokon – leginkább Facebookon
  • 1 nappal az IGTV-tartalom feltöltése után: live videó készítése az IGTV-videó kapcsán.

Hát diktál egy tempót az Instagram!

De azt sose mondta senki, hogy a social media marketing a pihenésről szól!

Forrás: Facebook