Így változnak a hirdetések a Facebookon

Közzétéve: 2014. június 23.

Még tavasszal jelentette be a Facebook, hogy újratervezik a jobb oldalon található hirdetéseket, a napokban pedig azt közölte a cég, hogy a jövő héttől élesítik a módosításokat. Ennek a lényege az lesz, hogy nagyobbak lesznek maguk a hirdetések, valamint a hozzájuk tartozó fotók.

A változtatásokat a Facebook a felhasználó élmény javításával magyarázta, de a tesztelések során arra jutottak, hogy a hirdetők sem járnak velük rosszul, ugyanis a korábbi verzióhoz képest háromszor annyi kattintást hozott az új megjelenés, aminek így az értéke jelentősen megnövekedhet.

Ez viszont azt jelenti, hogy az eddig megszokotthoz képest kevesebb reklámnak lesz helye, de hogy ez mit is jelent pontosan a hirdetők számára, azzal majd csak az élesedés után szembesülünk.

Azt be is vallotta a Facebook, hogy a kevesebb hirdetési felület meg fogja növelni a cégek közötti versenyt, amiből logikusan következhet az is, hogy megugrik a hirdetések díja. Hozzátették, hogy tisztában vannak azzal, hogy sokan nem örülnek majd a változásoknak, de azt ígérik a hatékonyság is növekszik majd.