Így indíthatsz hirdetéseket az Instagramon

Közzétéve: 2015. szeptember 17.

A Facebook vállalkozáskezelőjéből egyszerűen elérhető ez a lehetőség.

Alig egy hete írtunk arról, hogy hamarosan még több országra kiterjeszti az Instagram a hirdetési lehetőségeket, amely keretében akár 30 másodperces videókkal is reklámozhatjuk a márkánkat, a vállalkozásunkat.

A beállítási lehetőség pedig már a Business Managerből, vagyis a Facebook vállalkozáskezelőjéből elérhetővé vált a magyar üzleti felhasználók számára is. Pontosabban előfordulhat, hogy valakinél még nem látható a funkció, hiszen a Facebook fokozatosan vezeti be azt.

Íme, a legfontosabb dolgok, amiket használat előtt érdemed tudni róla.

Az első lépések

Ahhoz, hogy az Instagramon hirdetni tudjunk, mindenképp szükség van facebookos hirdetési fiókra is, hiszen a hirdetési felület csak innen érhető el és csak innen szerkeszthető, illetve itt lehet majd a célzást is beállítani, pont mint a Facebookon futó hirdetések esetében.

Az Instagramon futó hirdetések megjelenési formái az alábbiak lehetnek: fotó, videó, galéria. Illetve, ahogyan azt a Facebookon már megszoktuk, az Instagram hírfolyamában a hirdetéseinknél ott lesz egy címke a kép vagy videó fölött jobbra, ami jelöli a felhasználónak, hogy hirdetést lát („Sponsored”, azaz „Hirdetés„). A hirdetésekhez ráadásul CTA (call-to-action) gombot is hozzáadhatunk a megosztott képhez/videóhoz.

Az alábbi képeken pedig azt láthatod, hogyan jelennek majd meg a hirdetések, hogy milyen lehetőségekből lehet választani:

Négyzetes formátum:

Fekvő formátum:

A hirdetés alá érkező kommenteket ugyanúgy lehet kezelni és moderálni, mint a Facebookon, ezeket szintén a Power Editorból, vagy a Facebook Ads Managerből érheted el.

Instagram-fiók: nem kötelező, de ajánlott

És ami nagyon fontos kérdés továbbá, hogy kell-e Instagram-fiókkal rendelkezned a hirdetések létrehozásához. Erre a Facebook azt mondja, hogy nem, bár a fiók megléte ajánlott, ugyanakkor nem feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az Instagramon hirdetni tudj. Viszont ha nem veszel fel Instagram-fiókot a Vállalkozáskezelőbe, a hirdetéseid kiszürkített névhivatkozással fognak megjelenni, és nem fogod tudni megnézni a hirdetéseidhez fűzött hozzászólásokat, sem pedig reagálni rájuk.

A hirdetési szabályzattal kapcsolatban a Facebookra vonatkozó irányelveket kell betartani, ezekről bővebben ide kattintva tájékozódhatsz.