15 lépés az eredményes Facebook nyereményjátékhoz

A közösségi hálón mindig, mindenkinek van egy jó apropója arra, hogy nyereményjátékot futtasson az oldalán, legyen szó utazási irodáról, plüssmacska-gyárról vagy világmárkáról: ok mindig van, és közönség is! Az üzemeltetők ugyanis felismerték, hogy egy játék segítségével nem csak a lájkok száma növelhető, de az elköteleződés is, valamint az sem éppen elhanyagolható, hogy ezzel a módszerrel legálisan tehetnek szert megannyi felhasználói adatra, ráadásul a felhasználók beleegyezésével!

Az oldalak között azonban rengeteg olyan is van, akik időpocsékolásnak tartják a nyereményjátékok futtatását. Most akkor melyiknek higgyünk? Működik vajon ez igazából? A válasz: igen, ha jól csinálod!

Fusd át az alábbi kisokos pontjait, mert akár az első, akár az ötvenedik nyereményjátékodra készülsz, biztos, hogy találsz benne hasznos tanácsokat! A listát a sociallystacked.com állította össze.

Nem titok, hogy egy megfelelően menedzselt játék népszerűséget és elköteleződést hozhat, a temérdek felhasználói adat mellett. Ha már futtattál valaha nyereményjátékot, és az eredmény nem pontosan az lett, amire számítottál, valószínűleg stratégiát kell váltanod. Az alábbi 15 lépés talán segít, hogy legközelebb te is eredményesebb legyél!

1. Döntsd el, hogy szükséged van-e egyáltalán nyereményjátékra!

A Facebook platform eleve nem való minden üzletnek, így például egy olyan vállalat, aminek az ügyfelei szintén vállalatok (B2B), nagy valószínűséggel nem fog túl nagyot profitálni egy ilyen nyereményjátékból.

2. Szánd rá az időt, hogy megfogalmazd a céljaidat!

A márkát szeretnéd népszerűsíteni? Vagy csak a lájkok számítanak? Az elköteleződést szeretnéd növelni, vagy azt akarod, hogy minél többen beszéljenek rólad? Döntsd el!

3. Válaszd ki a megfelelő típusú játékformátumot!

A Facebookon számtalan játéktípusból válogathatunk, tulajdonképpen csak a fantáziánk szabhat határt annak, hogy milyen jellegűt futtatunk oldalunkon. A kvíz jellegű játékok könnyen és gyorsan használhatóak, a fotós-videós formák pedig ugyancsak népszerűek, bár a felhasználótól több erőfeszítést kíván, így jól gondoljuk át a témát, ha ilyen játékot szeretnénk futtatni.

Tipp: kezdjük valami egyszerűvel, és a visszajelzések és eredmények alapján váltsunk másik játéktípusra (vagy ne)!

4. Nézd meg, mivel van dolgod!

A Facebook egy hosszú hosszú listában elemzi, hogy mit szabad, és mit nem. Az oldaladon futó játék mindig feleljen meg az előírásoknak, ellenkező esetben büntetésre vagy az oldalad megszüntetésére is számíthatsz! Itt összefoglaltuk a lényeget magyarul, itt pedig elolvashatod a teljes Facebook szabálykönyvet a játékokra vonatkozólag – eredeti nyelven.

5. Készíts alkalmazást!

A promóciókra és játékokra vonatkozó szabályok és irányelvek között az első helyen szerepel mindjárt az, hogy a Facebookon csak úgy futtathatsz nyereményjátékot, ha ehhez egy harmadik fél applikációját használod (vagy saját magad készítesz egyet). Ez tömören annyit tesz, hogy nem használhatod ki a Facebook alapjáraton nyújtott előnyeit a játékod lebonyolításához, többek között nem használhatod a Facebook fotóalbumait, nem szavaztathatsz Tetszik gombbal, és a nyerteseket sem értesítheted a Facebookon keresztül.

6. Válassz olyan applikációt, ami:

  • Rugalmas, alakítható. Ha nem tudod testre szabni, valószínűleg nem fog passzolni az elképzeléseidbe.
  • Beágyazható.  A legtöbb applikáció csak Facebookon futtatható, de miért ne választanál olyat, amit egyből a weboldaladba is beépíthetsz?
  • Használható okostelefonról is. Számolj vele, hogy a Facebook 2012 második negyedéves jelentései szerint az aktív felhasználók közül több mint 500 millióan használják az oldalt mobilkészülékükről!

7. Válassz olyan applikációt, ami nem visz csődbe anyagilag!

Ha játékok tervezéséről van szó, akkor a határ a csillagos ég, és ezt veheted szó szerint. Ha azonban nem úszol a pénzben, jobban jársz, ha utánanézel, milyen ingyenes alkalmazásokat használhatsz, melyek testre is szabhatóak. Nálunk ezeket itt találod.

8. Válaszd ki a megfelelő nyereményt!

Ha a célközönséged szeretnéd bevonzani a játékkal, akkor a nyeremény is legyen olyan, ami a feltételezett közönségedet érdekelheti. Ha például éttermet üzemeltetsz, akkor egy kétszemélyes vacsora, mint nyeremény, az több mint megfelelő.

9. Megéri veled játszani?

Fontos, hogy a játékot úgy építsd fel és a nyereményt is úgy válaszd ki, hogy a játékosoknak megérje veled játszani. Legyen arányban a befektetett energia és a nyeremény nagysága. Ha például kuponos játékot futtatsz, nyugodtan adhatsz ki kisebb összegű nyereményeket, de ha egy több hetes képfeltöltős játékkal játszatod a felhasználóidat, akkor a nyeremény is legyen csábító, például néhány 10.000 forintos ajándékutalvány!

10. A játékod legyen egyszerű!

Minél több helyen akadályozod a felhasználót különböző kérdésekkel és kitöltendő mezőkkel, annál kevesebb játékosod fog eljutni a jóváhagyásig. Tedd fel magadnak a kérdést: biztosan szükséged van minden információra, amire rákérdezel nála a játék előtt?

11. A játékod legyen látható!

Ha valaki az oldaladra téved, a szeme egyből fusson a játékra! Legyen figyelemfelkeltő címe (Játssz! vagy Nyerj! például), és gondoskodj arról is, hogy egy jó szöveggel és képpel ellátott poszt is szóljon erről a rögzített helyen, az oldalad tetején. A játékról posztolj rendszeresen és változatos formában!

12. Adj hírt róla!

A játék önmagában valószínűleg nem fogja meghozni számodra a várt eredményt, neki is szüksége van egy kis háttértámogatásra. Hirdesd meg Twitteren is, ha van hírleveled, abban is adj hírt róla, akár bizonyos időközönként több alkalommal is.

13. Hirdess!

Használd a Facebook hirdetési lehetőségeit, hogy meghozzák a kívánt számokat. Ha félsz a dologtól, csinálj egy tesztet 5-10 dollár körüli összegért, így saját szemeddel láthatod, mire képes!

14. Elemezz!

Vége a játéknak, kihirdetted a nyertest, és készen is vagy! Vagy mégsem? Ne feledd, a játékot többek között azért futtattad, mert adatokra volt szükséged. Elemezd és használd őket megfelelőképpen!

15. Ne hagyd cserben új rajongóidat!

A játék során rengetegen csatlakoztak az oldaladhoz, hát add meg, ami jár nekik! Követőid tartalomra, méghozzá minőségi tartalomra számítanak tőled, a játék végeztével is. Ne csak a játék idején legyél aktív, és figyeld meg, hogy ők sem tétlenkednek majd! S ki tudja, talán ők lesznek a legnagyobb rajongóid!

Hasznosnak találtad a fenti összesítést? Neked milyen tapasztalataid vannak nyereményjátékokkal? Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel, véleményedet pedig kommentben várjuk!