Hogy kapjunk több like-ot és hozzászólást rajongói oldalunkon? – 2. rész: Mit mérjünk?

Folytatjuk cikksorozatunkat, melynek előző részében röviden áttekintettük, vajon hány emberrel is kommunikálunk valójában a sok rajongóból, akik az oldalunkon vannak. A mostani részben azt nézzük át, milyen mérőszámok mentén érdemes a rendelkezésre álló statisztikáinkat szemlélni:

Mérések és számítások

Az, hogy oldalad bejegyzései hány like-ot, vagy hozzászólást és megosztást kaptak, gyakorlatilag mindenki számára látható információ. Ha adminja vagy az oldalnak, akkor viszont ennél részletesebb információ is a rendelkezésedre áll, hogy lásd, hogyan teljesített 1-1 post-od, mennyire sikerült aktivizálnod rajongóidat. Lapozzunk vissza az oldalunk bejegyzéseiben pár nappal és nézzük meg a post-ok alatt látható számokat (általában 2 nappal korábbról már látnunk kell ezeket):

Elérés (People reached)

Ez az adat azt jelöli, hogy az adott poszt hány egyedi olvasót ért el. Ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az emberek el is olvasták a bejegyzést, de jelzi, hogy hány ember látta azt.

Hányan “beszéltek róla” (People Talking About This)

Ez az adat azt mutatja meg, hogy az adott poszt mennyire volt népszerű rajongóid körében. A Facebook ezt a lájkok és kommentek, hozzászólások összességéből számítja ki a megjelenés függvényében. Ez nem azt jelenti, hogy általában hány embert és hogyan érsz el, kizárólag az adott post-ra vonatkozik.

Fontos! A bejegyzések alatti Talking About This érték mindig az adott post-ra vonatkozó egyedi érték. A rajongók száma alatti “talking about this” érték viszont 7 nap összesített értékeit mutatja, tehát összeadja 7 nap összes egyedi (a bejegyzések alatt látható) Talking About This értékét! Ez utóbbival a tendenciákat figyelhetjük inkább, az előbbivel pedig pontos adatokat kapunk 1-1 bejegyzésről.

Előfordul, hogy egy posztot csak nagyon kevesen látnak, mégis nagyon magas visszajelzési rátát generál. Kár ilyenkor azon bosszankodni, hogy miért nem látták többen, hiszen ez a számadat ugyan fontos, mégis igen torz képet tud adni arról, hogy valójában bejegyzéseid hogyan teljesítettek. Általánosságban elmondható, hogy érdemes körülbelül 1%-os visszajelzési rátára törekedni, ezt elérve már jó bejegyzésről beszélhetünk.

A bejegyzés hatékonysága

Ha az elérés és a “Talking About This” számokat elosztjuk egymással, akkor kapjuk meg a “Virality” hányadost, melyet az új Insights-ban is láthatunk:

Ahogy említettük, ha ez a Virality hányados 1% fölötti értéket mutat, megnyugodhatunk, jól teljesített a bejegyzésünk. Ügyeljünk az Insights-ban látható számokra, figyeljük a tendenciákat: ha az elérés csökken, tudhatjuk, hogy lassan kezdünk eltűnni az inaktív rajongóink hírfolyamából. Ezért kell minimum heti 2-3 alkalommal vetnünk egy pillantást az oldalunk mögötti statisztikákra:

Elvesztett rajongóid már örökké elérhetetlenek maradnak?

Ha nem sikerült a tagokat hónapról hónapra nagyobb interakcióra buzdítani, és ezzel bekövetkezett, hogy eltűnjünk a hírfolyamukból, sehogy, vagy csak nagyon nehezen tudjuk visszaügyeskedni magunkat a számukra látható posztok közé. Talán a leghatékonyabb módszer, ha reklámtrükkökkel próbálkozunk: ezeket a „halott” rajongókat ugyanis hirdetések segítségével tudjuk legkönnyebben feltámasztani.

Erről és pár rajongókat aktivizáló bevált módszerről írunk majd a következő részben, addig is mindenki ellenőrizze oldalának Insights adatait és nézzen utána, hogy állnak nála ezek a mutatók! Utána pedig osszátok meg ismerőseitekkel is ezt a cikket, hátha nekik is segítetek ezekkel az információkkal! 🙂