Hogy kapjunk több like-ot és hozzászólást rajongói oldalunkon? – 1. rész

Most induló 5 részes cikksorozatunkban szeretnénk az AllFacebook egy korábbi bejegyzése alapján hatékony útmutatót adni mindenkinek, aki rajongói oldalt üzemeltet. Igyekszünk sok gondolattal, ötlettel segíteni egy hatékonyabb kommunikációt, hogy cégünk Facebook jelenléte valóban hasznos és eredményes legyen.

Szeretnél hallani néhány meglepő tényt?

–          A legtöbb rajongód lájkolás után soha többet nem tér vissza az oldaladra.
–          Bejegyzéseidet kevesebb, mint a rajongóid 10%-a látja.
–          A rajongóid többsége sosem fog találkozni üdvözlő oldaladdal.
–          Ha az egyik felhasználód bejegyzést ír az oldaladra, azt a többiek nem látják.

A fenti tények a legtöbb oldaltulajdonost meglephetik, hiszen ők annyira sokat látogatják saját oldalukat, hogy természetszerűleg ugyanezt feltételezik rajongótáborukról is. Úgy gondolják, a tagok minden bejegyzést látnak, ami az üzenőfalon valaha landolt, beleértve más tagok posztjait is.

Rajongóid csak azoknak az embereknek és oldalaknak a tartalmait látják, melyek iránt korábban is érdeklődést tanúsítottak

Valójában a legtöbb felhasználó a hírfolyamából értesül mások aktivitásairól. Ennek tartalma azonban – mint ahogy arról már többször cikkeztünk – a Facebook egy bonyolult algoritmusa alapján épül fel, mely igyekszik minden egyes felhasználó számára csak azt mutatni, ami korábbi aktivitásai alapján az illető érdeklődésére valószínűleg számot tart.

Honnan tudja a Facebook, hogy mi fog minket érdekelni? Onnan, hogy pontosan számon tart minden egyes kommentet és lájkot, amit korábban mások felé ejtettünk meg. Ha egy idő után valaki (egy rajongónk) nem látja már a posztjainkat, nehezebb őt visszaszereznünk, mint gondolnánk, ezért okosabb már a toborzás alatt lekötni a figyelmüket, ezzel magunkhoz láncolni őket, és tartani magunkat ehhez a hozzáálláshoz megállás nélkül.

Egy átlagos posztunkat a rajongói táborunk kevesebb, mint 10%-a látja

Jeff Widman, a Facebook analitika atyja a következő számadatokat tárta elénk:

–          Egy 10.000 rajongóval rendelkező oldal a rajongói 30-40%-át éri el.
–          Egy 100.000 tagot számláló mindössze 20-30%-ot.
–          Egy 1.000.000 vagy afölötti a csatlakozóknak mindössze 10%-át.

Számoljuk csak ki:

Az első esetben ez 3.000 rajongó, a másodikban 25.000, míg a harmadikban 100.000 ember.

Az elérhető tagok számának csökkenését számos ok idézi elő, de vannak köztük olyanok, melyeket valamilyen szinten mi is irányíthatunk.

A nagyobb oldalak tagjai között igencsak nagy a megoszlás aszerint, ki, mikor csatlakozott. Azok a rajongók, akik hónapok, vagy rosszabb esetben évek óta nem lépnek velünk interakcióba, valószínűleg már jó ideje nem is látják egyetlen posztunkat sem. Továbbá a legtöbb oldal adminja egyáltalán nem frissíti tudását, stratégiáik legjobb esetben is 2010 vége felé alakultak ki, és ezen azóta sem változtattak.

Ha nem ösztönözzük rajongóinkat, hogy kommenteljenek és lájkoljanak, egy idő után egy bejegyzésünket sem fogják látni. Képzeld el, hogy vért izzadva és pénzáldozatot nem kímélve összegyűjtesz 10.000 rajongót, de valójában mindössze 2.000 azoknak a száma, akik látják is, mit művelsz az oldalon. 

Kiábrándító? Kétségkívül az. De nyugalom, van arra mód és lehetőség, hogy ennél sokkal jobb eredményeket mutathass fel, ezekkel a módszerekkel pedig nemsokára meg is ismerkedhetsz, de előbb engedd meg, hogy felvázoljuk, valójában mi alapján is kerülhet egy bejegyzés az egyéni felhasználók hírfolyamába.

Számtalanszor leírtuk már, de leírjuk megint: a Facebook mindig azokat a bejegyzéseket mutatja neked, amiknek a posztolóival a közelmúltban kapcsolatba kerültél lájkolás vagy kommentelés útján. Az új ismerősök és a nemrégiben tetszikelt oldalak posztjait egy darabig látni fogod, de ha nem lépsz velük interakcióba, hamarosan ők is eltűnnek hírfolyamodból. A Facebook természetesen a kapcsolatba lépés gyakorisága alapján is szelektál, értelemszerűen előnyben részesíti azokat a bejegyzéseket, melyekkel korábban is nagy aktivitást mutattál.

A következő bejegyzésünkben megmutatjuk, milyen számokat és mutatókat nézzünk rendszeresen, hogy meggyőződhessünk róla, mindent megfelelően jól csinálunk a kommunikációnkban. Ha addig is olvasnál pár további hasznos gondolatot a fentiekkel kapcsolatban, ajánljuk Neked az alábbi cikkeinket, melyek szintén segítségedre lehetnek:

Csak a rajongóink 17%-a látja a bejegyzéseinket?
Ami miatt nem jelennek meg a bejegyzéseid a rajongóid oldalán – az Edgerank
3 mérőszám, ami mérföldkő lehet Facebook stratégiádban

Ha érdekel a következő rész, bátoríts minket egy Like-al! 🙂