Hogy használd a Facebook új #hashtag szolgáltatását?

Közzétéve: 2013. június 16.

A héten kezdtük el használni a Facebook új lehetőségét, amellyel csoportosíthatjuk a bejegyzéseinket. Vendégírónk, Szatzger Ákos (hatszel.hu) az első tapasztalatokról ír és megoszt velünk pár jótanácsot, tippet.

Ha esetleg nem érted, hogy miért kell a bejegyzéseket kettős keresztekkel elcsúfítani, akkor itt egy rövid magyarázat. Az interneten a tartalom a király. A Facebook felületéről még mindig hiányzik egy jó kereső (bár a Graph Search-el nagy lépést tettek ennek megvalósítására), így a felhasználók nehezen jutnak az adott érdeklődési körük összes posztjához. A Twitteren bevált módszer szerint mostantól felkérik a felhasználókat, hogy sorolják kategóriába a bejegyzéseiket, így azok kereshetővé válnak. Ezzel az érdeklődők közvetlenül juthatnak az őket érdeklő tartalomhoz. De tudod, a Facebooknál ez csak az első lépés; szépen feljegyzik ám, mi érdekel, és ezután már sokkal jobban célzott reklámokkal fogsz találkozni… 😉

Hogyan kereshetünk rá felhasználóként új címkékre?

Ha posztban találkozunk velük, akkor csak rá kell kattintani, és máris egy új hírfolyam ugrik fel, amely csak olyan posztokat tartalmaz, amit elláttak az adott címkével. Indíthatsz keresést a bal felső sarokból is, csak írd be a “#” után az adott keresőszót. Figyelj, hogy ne hagyj szóközt a kereszt és a szó között.

besocial_hash

Ha gyakran végzed el a keresést (márpedig ha oldalüzemeltető vagy, akkor ez kötelező házi feladat lesz), akkor használd az https://www.facebook.com/hashtag/kulcsszo URL-t, ahol a “kulcsszo” helyett írd be a megfelelő címkét.

besocial_url

Hogy használjuk Facebook oldalüzemeltetőként a címkéket?

Ha valaha is találkoztál a Google találati listájának optimalizálásával, akkor tudod, hogy vállalkozásodnak milyen releváns  kulcsszavai vannak. Ugyanezeket viheted tovább a Facebookra is. Ne felejtsd azonban, hogy mi a célod a használatukkal. Az eddig el nem ért érdeklődőket szeretnéd az oldaladra csábítani, ezért olyan kulcsszavakat használj, ami jól leírja a vállalkozásod termékét, szolgáltatását.

  • Posztonként ne használj egy-két címkénél többet! Feleslegesek például a #gyonyoru, #naplemente címkék még akkor is, ha a terméked képét posztolod, csodálatos fényekkel megörökítve. Ezek a tag-ek nem hoznak majd valódi érdeklődőket, és a meglévő követőidet is csak felbosszantják, hiszen senki sem szeret számára értéktelen információkkal teletömött posztokat olvasni.
  • Magyar kifejezéseknél ékezet nélküli, egybeírt szavakat használj. Egyelőre még kevés magyar címkét találsz, de ez is majd jönni fog idővel. Az angol kifejezésekkel bánj csínján, mert nem biztos, hogy tucatnyi ausztrál látogató érkezése a Facebook oldaladra nagyban segíti az értékesítést… A találati lista ugyanis egyenlőre nem szűrhető a felhasznált nyelvre.
  • Posztba írni, vagy zárójelbe tenni? Ha a posztod szövegében értelmesen tudod elhelyezni a tag-et, akkor tedd azt. A toldalékolás miatt nem lesz egyszerű dolgod. Ha nem akarod ezzel zavarni az olvasóidat, akkor a releváns kulcsszavakat tedd a szöveges posztod végébe, szépen egymás után felsorolva. A kereső így is rátalál, és az olvasót sem idegesíted.
  • Visszamenőleg érdemes címkézni? A szolgáltatást tesztelve azt találtuk, hogy az időrend itt ugyanolyan fontos, mint a “rendes” hírfolyamban. Azt javasoljuk, hogy az utolsó pár nap posztjait módosítsd, és rakd bele a fontos kulcsszavaid (persze ne halmozd őket), mert így garantálod, hogy az átmeneti időben is megtalálják az oldalad. Biztosan rengeteg felhasználó keres most rá az érdeklődési körére, ne maradj le erről! Ezek után pedig tessék szépen elkezdeni a használatát az új posztoknál!
  • Rendszeresen keress rá a kulcsszavaidra! Szeretnél értesülni az iparágadat meghatározó új hírekről? Vagy hogy a felhasználók hogyan említik a termékedet vagy a cégedet? Vagy van-e újonnan belépő vállalkozás a piacodra? Mentsd le az előzőleg bemutatott URL-es kereséseket a könyvjelzőid közé, és rendszeresen zongorázd végig őket! Hidd el, sokat tanulhatsz belőlük! 😉
  • Szerezz forgalmat kommenteléssel! Jó vagy egy adott címke találati listáján? Szinte csak a Te cikkeid jönnek fel a hashtag keresőben? Kommentáld rendszeresen más, hasonló témájú oldalak posztjait, és a folyamatos szövegbe csempészd be a címkédet. Az érdeklődők erre kattintva máris az oldaladra jutnak…  Ha ügyesen csinálod nem tiltanak ki arról az oldalról, csak arra figyelj, hogy ne spam-elj! Segítő, értékes legyen a kommented, és jól legyen elhelyezve a címke! Neeeem, ez nem direkt reklám! 😉

Egyébként a címkézés csak az első lépés. Állítólag öt nap múlva fogja a Facebook bejelenteni a hírolvasóját, ami a Facebook felhasználók megosztásai, lájkjai alapján mutatja majd a web tartalmát. Ehhez a címkézés alapvető követelmény. Ennek a szolgáltatásnak az indítása egyébként hatalmas lépés lesz; talán még fel sem tudjuk becsülni a jelentőségét.

Reméljük segítettünk az indulással. Ha tetszett a cikk, kérünk, hogy a komment mezőbe írd be a szerinted megfelelő címkét hozzá! Tudod a formátumot: #cimke . Köszönjük!