Hírlevélküldés az alapoktól – Levélküldés sablonnal

Ha már van feltöltött listánk a hírlevélküldőben, ahová egy feliratkozási űrlap segítségével folyamatosan gyűlnek az új tagok, idővel érdemes elkezdeni a rendszeres hírlevélküldést. Ehhez is kíváló segítséget kapunk a Mailchimp rendszerétől, hiszen teljesen ingyenesen is számos sablon közül választhatunk.

A hírlevél elkészítéséhez, először kattintsunk belépés után a create campaign gombra:

Következő lépésként kiválaszthatjuk, hogy a korábban feltöltött/összegyűjtött listánkból ki kapja meg a levelet. Itt lehet e-mail címre, feliratkozási dátumra, de akár aktivitásra is szűrni, azaz például csak azoknak kiküldeni a levelet, akik biztosan megnyitották az előzőt.

Ezután ki kell töltenünk a kampány adatait: kampány neve, a levél tárgya (figyeljünk rá, hogy ne legyen spam gyanús!), levél küldője, az a cím ahol a válaszokat fogadni tudjuk (tényleg működő cím legyen!) és akár már itt is perszonalizálhatunk. Szintén ezen az oldalon állíthatjuk be, ha a Google Analytics rendszerével is szeretnénk mérni a kampányunk eredményét.

Ezután tudunk választani a Mailchimp sablonok közül, a pre-designed linkre kattintva.

Kategóriákba rendezve fogjuk megtalálni ezeket a sablonokat, amivel érdemes vigyázni, mert elég sok időt el lehet tölteni a nézegetéssel. 🙂

Ehhez a teszthez is kiválasztottunk egyet, melynek minden részletét lehet módosítani.

Így néhány perc alatt elkészülhet a levelünk, melyben az ékezetes karakterekkel sem lesznek problémák!

Érdemes ilyenkor elmenteni a kész sablont a “save to my templates” gombra kattintva, így később is fel tudjuk majd használni.

A hírlevélnek nem csak a html változatát kell elkészíteni, hanem az egyszerűbb levelezőt használókra való tekintettel az egyszerű szöveges változatát is.
Ezt a Mailchimp rendszere automatikusan generálja a html levélből így ezzel sem lesz sok munkánk.

Ezután egy összegző, ellenőrző oldalra kell jutnunk, ahol minden sornak zöldnek kell lennie. Ha valamit elrontottunk, azt pirossal fogja jelölni a Mailchimp.

Ezek után akár azonnal kiküldhetjük a kampányunkat, de időzíthetünk is. Ekkor viszont figyeljünk az időzóna helyes beállítására!

Kiküldés után máris megnézhetjük a kampányunk statisztikáját:

Érdemes a saját címünket is berakni a címzettek közé, így biztosan látjuk majd ha megérkezett a levél.

És íme a levél a címzett fiókjában:

A Hírlevél Suli következő írásában a kiküldés utáni statisztikákat fogjuk megnézni, addig ha van kedvetek készítsétek el az első kampányt Mailchimp sablonnal!
Reméljük, hogy ha eddig bátortalanul kezeltétek a hírlevélküldést, ez a néhány bejegyzés segítséget ad majd. Ha van olyan ismerősötök akinek szintén hasznos lehet, ne felejtsétek el továbbküldeni!