Hatékony Facebook hirdetések: egy jó kép már fél siker!

Közzétéve: 2012. november 20.

Közeledik a karácsonyi hajrá, ilyenkor különösen érdemes hirdetést feladnunk termékünk, szolgáltatásunk népszerűsítésére. Nem mi leszünk az egyetlenek: ebben az időszakban a hirdetők, így a hirdetési költségek is megnövekednek. Hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni a keretünkből, elhoztunk a shortstack.com oldaláról egy írást, ami segítséget nyújt majd abban, hogy milyen szempontok alapján találjuk meg a megfelelő fotót hirdetésetekhez!

A Facebook hirdetések létrehozásának egyik legfontosabb része a kép kiválasztása. A megfelelő kép sokat tud dobni egy átlagos hirdetésen is, a nem megfelelő viszont a legjobb szöveget is elrontja. A kiválasztás folyamatához hozunk most néhány tippet, ugyanakkor most is, mint mindig, érdemes észben tartani, hogy az alábbi tippek a nagy átlagnál működnek, de az oldal egyéni tapasztalatait sosem szabad figyelmen kívül hagyni! Nem akartunk magyar példákat mutatni, ezért inkább meghagytuk az eredeti angol verziókat, a hangsúly itt úgyis a képen van, nem a szövegen:

  • Emberi arcok: általában működnek. Egy kedves mosoly, egy hívogató tekintet abszolút működni fog Facebook hirdetés képi elemeként – kiváltképp, ha ez az arc a közönség számára ismert. Ha például a cégednek van szóvivője, vagy az ügyvezető igazgató arca lehet ismerős a célcsoportodnak, használd az ő fotóját!
  • Emberi arcok + szöveg: A fenti tippet toldjuk meg egyetlen jól látható, rövid, kifejező szöveggel (szóval), ami a hirdetéshez kapcsolódik. A fotó alján, tetején vagy oldalán különíts el egy részt egy sokatmondó felirat számára, a különbség óriási lesz a sima fényképhez képest!

  • Videók lejátszó gombja. Az emberek természetükből fakadóan kíváncsiak, így nagy valószínűséggel érdekelni fogja őket az indítógomb után következő tartalom. Ha youtube csatornád van, vagy egy jól sikerült reklámfilmed, ez a tipp neked jöhet nagyon jól!
  • Ne kérdezz túl sokat! Ha olyan hirdetést futtatsz, ahol a kép önmagában is tartalmaz egy kérdést, akkor ne tetézd még eggyel a hirdetés szövegében (és fordítva). A túl sok kérdés nem fogja kattintásra ösztönözni a felhasználót, hiszen nem kapott elegendő információt hozzá.
  • Az ünnepi időszakokban használj ünnepi témájú képeket: általában bejönnek, de mindenképp érdemes legalábbis tesztelni egy adott időintervallumban, hogy az ünnepi, vagy a „sima” fotóval ellátott hirdetések futnak jobban.
  • Ne próbálj túl okosnak látszani, fotót viszont okosan válassz hirdetésedhez. Ha vicces, szellemes képet szeretnél a szöveged mellé tenni, csak akkor tégy így, ha 100%-ig biztos vagy abban, hogy mindenki érteni fogja a poént.

  • Egyszerű, de nagyszerű: mikor képet keresel a hirdetésedhez, tartsd észben, hogy bármilyen ütős képet is találtál, a felhasználók mindössze 100×70 pixelben élvezhetik majd vizuális felfedezésedet, ezért törekedj arra, hogy mind a színek, mind a képen található témák/tárgyak/emberek a lehető legkevesebben legyenek rajta. Egy túlságosan „zajos” fotó (pláne ilyen kis méretben) épp az ellenkező hatást fogja elérni, mint amit szeretnénk: a felhasználó összes kedvét elveszi majd a kattintástól.

  • Ügynökök kíméljenek! A felhasználókat elsősorban az ösztönzi kattintásra, ha a hirdetés azt sugallja, hogy valamilyen problémájuk megoldódik a kattintás után. Ne próbálj hát minden igyekezeteddel promótálni egy 20%-os akciózást egy ugyanilyen témájú fotóval, inkább fordítsd le az akciót a felhasználók nyelvére, és fogalmazd át úgy a hirdetést, hogy abból kiderüljön, miért is jó a usernek, ha rád kattint!

  • Tartsd nyitva a szemed és figyeld a profikat! Ha hosszútávon látsz potenciált a Facebook hirdetésekben, és szeretnél továbbra is számolni velük, jó ötlet lehet feliratkozni néhány közösségi média marketing szakember híreire, és megfigyelni, ők hogyan hirdetnek. Ezeknek a szakembereknek bátran elhiheted, hogy ahogyan ők csinálják, úgy nagy valószínűséggel neked is működni fog a dolog!

Tudnád még folytatni a felsorolást? Hozzátennél még valamit? Ne fojtsd magadba, és ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is!