Hányszor posztoljunk, ha elkötelezett rajongókat szeretnénk?

Közzétéve: 2012. április 25.

Nehéz kérdés, de a Socialbakers megpróbál rá választ adni, legalábbis arra, hogy hogyan derítheted ki, mi az optimális! Az írást eredeti nyelven itt találjátok, mi a magyar fordítást készítettük el Nektek.

Hogy rajongóid figyelmét folyamatosan szinten tartsd, rendszeresen és gyakran kell posztolnod. De van-e arra egyetlen jó válasz, hogy ez a gyakoriság pontosan napi hány posztot jelent?

Nem fogtok meglepődni: nincs. Általában a 2-3 bejegyzés elég jól hangzik, de túl sok tényező játszik szerepet egy-egy bejegyzés sikerében ahhoz, hogy egyértelműen kijelenthessük, a napi 2-3 darab a megfelelő. Az alábbi táblázatban a Facebook TOP10 márka posztolási gyakoriságát láthatjátok, melyet a 2012. március 25. és április 24. közötti időszakban mértek.

Összehasonlítottad a saját márkáddal?

A Socialbakers egy másik táblázatot is készített nekünk, mely nem a márkák, hanem a média nagykutyái által produkált posztsűrűséget veszi górcső alá, íme:

Kikből áll a közönséged?

Ami a Coca Colának működik, az nem feltétlenül fog működni a sarki pékségnek is.  Minden egyes vállalkozás rajongói oldala egyedi, ennél fogva a rajongói tábor elvárásai is különbözhetnek. Ahhoz, hogy megtaláld a mágikus számot, ismerned kell a közönségedet, és figyelni arra, hogy ők mit mondanak. Ahhoz, hogy elkötelezetté tedd őket, a tartalmaidnak találkoznia kell az elvárásaikkal. Próbáld meg a helyükbe képzelni magadat: Te mit várnál saját magadtól, ha egy rajongó lennél?

Értékes tartalmat, naná! Mindegy, hogy ezek viccek, képek, hírek, termékinformációk, a céged történelmi mérföldkövei vagy statisztikai adatok, egy a lényeg: azt add, amit látni szeretnének, és meglásd, pozitív fogadtatásban lesz részed!

A minőségre menj, ne a mennyiségre!

Természetesen szeretnél rendszeresen jelentkezni a rajongóid életében, de nem szeretnéd telespammelni a hírfolyamukat, és ez így van jól. A tartalom minősége legyen mindig az első, hiszen ez talán még fontosabb, mint a rendszeresség, úgyhogy igyekezz erre a jövőben (is) odafigyelni!

Az időzítés kulcsfontosságú

Nagyon fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy a rajongóid a nap mely szakában, mely órájában reagálnak a legjobban, legtöbbet a bejegyzéseidre. Hogy ezt kiderítsd, számos eszköz áll rendelkezésedre, többek közt a Socialbakers Analyticsnek köszönhetően ez az információ elérhető:

Ha például vetünk egy pillantást az iTunes ilyen jellegű adataira, könnyedén megállapítható, hogy a brandnek legértékesebb tartalmait vasárnap késő este és hétfő hajnalban érdemes posztolnia: úgy látszik ez az az időintervallum, amikor rajongóiknak ideje és kedve is van zenét hallgatni, vagy cikket olvasni kedvenceikről.

Egy bejegyzés 3 óráig él

Ha egy tartalom nem elég érdekes ahhoz, hogy a várt reakciókat 3 órán belül meghozza neked, akkor érdemes máris a következőn törni a fejedet, mert utána már nem sok esély lesz visszahozni az „élők sorába” a bejegyzésedet…

Több érdekes tartalmat tudnál posztolni napi 2-3-nál?

Akkor tedd azt! Ha a vállalkozásod jellegét tekintve olyan, ami megengedheti magának az ennél sűrűbb tartalmat, akkor bátran tegyél ki akár napi 10-30 posztot is. Ha például hírekkel foglalkozol, a rajongóid is gyakoribb bejelentkezést várnak el tőled, mint naponta néhány. De ügyelj rá, hogy a mennyiség növelése csak akkor indokolt, ha az nem jár a minőség romlásával! Ne szemetelj az üzenőfalakon, mert attól nem leszel népszerű!

Szerintetek mennyi a szükséges, mennyi az elég, és mennyi a sok? Tapasztalataitokat kommentben várjuk, ha pedig hasznosnak találtátok az írást, ne felejtsetek el a megosztás, vagy a tetszik gombra kattintani, hogy ismerőseitek is elolvashassák!