Hányan látják az oldalam?

Nem is olyan régen olvastunk egy felmérésről, amiben érdekes számokkal találkoztunk. Az eredmények szerint a rajongóknak csupán átlagosan 16%-át érjük el 1-1 bejegyzéssel, illetve a saját oldalunkat a rajongóknak csupán kevesebb, mint 10%-a látogatja, legtöbben a saját hírfolyamukban találkoznak a bejegyzéseinkkel. Valóban ilyen kevés rajongót tudunk elérni a mindennapi munkánkkal? Utánajártunk ezeknek a számoknak, megnéztük egy példán, vajon nálunk mi a helyzet:

Hányan látják a bejegyzésünket?

Az adatok eléréséhez mi is ugyanazt a szolgáltatást használtuk, mint amit a felmérés készítői, regisztráltunk a PageLever oldalán. Példaként ezúttal a Kistücsök Étterem Facebook oldalát vettük, elsősorban azért, mert az ottani adatokat nem torzította semmilyen hirdetés, vagy nyereményjáték, csupán a napi bejegyzésekből épült fel a diagramunk. Nézzük hát, az elmúlt 20 nap távlatában, hányan látták a Kistücsök bejegyzéseit?

A diagramból látszik, hogy összesen kicsivel több, mint 47ezer egyedi megtekintést kaptak bejegyzéseink

312 233-szor jelentek meg a bejegyzések a különböző hírfolyamokban, összesen 47 180 egyedi felhasználónak. Ne feledjük, ezek 20 napra vetített összesítések, azaz egy nap átlag 2300 egyedi megtekintés volt. Ezekből a számadatokból már következtethető egy becslés arra vonatkozóan, rajongóinknak hány százaléka látta a bejegyzéseket:

Átlagosan 30%-a a rajongóinknak találkozott a bejegyzéseinkkel

Az értékek jelentősen változnak, közel 50%-ról július 31-én 15%-ra is leesett, bár ezen nem csodálkozunk, mert azon a napon nem volt bejegyzés az üzenőfalon. 🙂
Még egy érdekes adatot láthatunk a számokból:

Ennyiszer látta 1-1 olvasó egy bizonyos bejegyzésünket

Olvasóink átlagosan 6-8 alkalommal találkoznak 1-1 bejegyzésünkkel, ami azt jelenti, hogy a saját hírfolyamukban böngészve, vagy a Kistücsök oldalára ennyiszer bukkan fel a képernyőn az aktuális post.
Fenti adatok alapján elmondhatjuk, hogy a Kistücsök Étterem esetében egész jó arányt érünk el azzal, hogy átlagosan 30%-át elérjük rajongóinknak egy-egy üzenőfali bejegyzésünkkel. Nézzük most meg, hányan látogatnak vissza az oldalunkra!

Hány rajongó látja a saját oldalunkat?

Régóta vitatkoznak a szakemberek azon, mennyire kell telerakni egy rajongói oldalt egyedi fülekkel, hányan látják később az így elkészített aloldalakat. Megnéztük a statisztikát, vajon a Kistücsöknél milyen ez az arány:

Alig 5% látogat vissza rendszeresen oldalunkra

Bizony, ezek a számok már jóval alacsonyabbak. Átlagosan a rajongóknak alig 5%-a látogatja meg oldalunkat! Ezen a Kistücsök esetében nem is csodálkozunk, hiszen a bejegyzések jellegéből adódóan nem számítunk oldal látogatásokra. A diagramban jól látszik egy kiugró érték, ami megmutatja azt is, mit kell tennünk akkor, ha szeretnénk több rajongót rávenni arra, hogy a saját oldalunkon olvassa át a bejegyzéseinket, ne a saját hírfolyamában. Július 22-én az alábbi bejegyzés jelent meg a hírfolyamokban:

Látszik, hogy amint felhívjuk a figyelmet arra, hogy valami változás állt be a rajongói oldalunkon, majdnem kétszer annyian kattintanak, hogy megnézzék, mintha csak egyszerű bejegyzést vinnénk fel. Jó tudni, gondoljunk erre, ha fel akarjuk hívni a figyelmet egy új fülre, vagy egy korábbi bejegyzésre!

A PageLever táblázataiból számos egyéb információhoz jutottunk még, de a kérdésünkre a választ a fenti példák adták meg: az átlagosnál nagyobb számú rajongót érünk el napi bejegyzéseinkkel, azonban ügyelnünk kell rá, hogy ha újdonságot vezetünk be a rajongói oldalunkon, akkor a napi post-okban fel kell rá hívnunk a figyelmet, hisz rajongóink leginkább a hírfolyamukban olvasnak minket, nem a saját oldalunkon. Ennek megfelelően mértékkel gyártsunk egyedi füleket, igyekezzünk a belefektetett energiát a belőle nyerhető haszonnal egyensúlyba hozni. 🙂