GPS alapú hirdetések a Facebookon

Közzétéve: 2012. december 18.

A Facebook tegnap frissítette a mobilos kliensei “Közeli” menüpontját, ezzel előkészítve a helyfüggő mobilos hirdetések bevezetését.

Ez a menüpont eddig is elérhető volt, csak épp az ismerőseink utolsó bejelentkezését láthattuk rajta. Mostantól a funkciója jelentősen kibővül. A felhasználó mobilos GPS pozíciójának segítségével válogathat azon közeli helyek között, ahová a barátai korábban már bejelentkeztek. Láthatják az ismerősök értékeléseit, de az üzlet is adhat adatokat, mint például a nyitvatartási időt. A helyeket kategóriák megadásával kereshetjük.

Természetesen az adott helyszínre be is tudunk jelentkezni, értékelhetjük azt, és ezt meg is oszthatjuk az ismerőseinkkel.

A következő lépés valószínűleg a helyfüggő hirdetései rendszer kiépítése lesz. Ez a lépés jól illeszkedik a Facebook stratégiájába, amiről korábban már írtunk.

Ha fizikai boltot vagy vendéglátóhelyet üzemeltetsz, akkor igénybe vennéd ezt a hirdetési lehetőséget?

Forrás: engadget