GPS alapú hirdetések a Facebookon
A Facebook tegnap frissítette a mobilos kliensei „Közeli” menüpontját, ezzel előkészítve a helyfüggő mobilos hirdetések bevezetését.
Ez a menüpont eddig is elérhető volt, csak épp az ismerőseink utolsó bejelentkezését láthattuk rajta. Mostantól a funkciója jelentősen kibővül. A felhasználó mobilos GPS pozíciójának segítségével válogathat azon közeli helyek között, ahová a barátai korábban már bejelentkeztek. Láthatják az ismerősök értékeléseit, de az üzlet is adhat adatokat, mint például a nyitvatartási időt. A helyeket kategóriák megadásával kereshetjük.
Természetesen az adott helyszínre be is tudunk jelentkezni, értékelhetjük azt, és ezt meg is oszthatjuk az ismerőseinkkel.
A következő lépés valószínűleg a helyfüggő hirdetései rendszer kiépítése lesz. Ez a lépés jól illeszkedik a Facebook stratégiájába, amiről korábban már írtunk.
Ha fizikai boltot vagy vendéglátóhelyet üzemeltetsz, akkor igénybe vennéd ezt a hirdetési lehetőséget?
Forrás: engadget