Google Adwords: “Az elmúlt 5 év legforradalmibb változtatása”?

Közzétéve: 2013. február 07.

A Google csendben frissíti a hirdetési szolgáltatását, melyben a megbízók különböző platformokra és időpontokra eltérő hirdetéseket jeleníthetnek meg a felhasználóknak. A keresőóriás illetékesei szerint az elmúlt öt év legnagyobb durranása érkezik meg nyáron.

Korábban már bemutattuk, mennyire fontos a mobil szegmens a vásárlási döntések meghozatalában. A Google hirdetése rendszere ugyan már ma is tartalmaz mobiltelefonra optimalizálható elemeket, de a következő frissítésben már teljes integrációt ígérnek a fejlesztők.

Az alábbi kis videóban bemutatják, hogy mit is tud majd az új rendszer. A fiatal párocska új helyre költözött, és nem ismerik a környéket. És persze mindketten aktívan használják a Google keresőjét. A legjobb példát a film vége felé látjuk, ahol a páros a “pizza” szóra keres rá, és teljesen eltérő hirdetéseket ajánl fel nekik a Google. Az asztali gépen az online rendelési menü jön fel, a mobilon pedig a “besétáló” vevőknek szóló hirdetéssel találkozhatunk:

A Google blogjában részletesen, példákkal magyarázzák el a változásokat:

1. Több platformos megoldás

Példa: egy reggeli kávézó a “kávé” és a “reggeli” szavakra indít hirdetést. A beállításokkal 25 %-kal magasabb kattintásonkénti hirdetési összeget tudnak azok részére ajánlani, akik 300 méteren belül tartózkodnak. Vagy épp 20%-kal alacsonyabbat, ha elmúlt már 10 óra. De az okostelefon tulajoknak is megemelhetik a hirdetés megjelenési esélyét azzal, hogy magasabb költséget vállalnak.

2. “Okosabb” hirdetések megjelenítése

Példa: egy kampányon belül egy kereskedelemmel foglalkozó cég a webshopjának a megfelelő termékéhez kapcsolódó landing oldalát ajánlja asztali gépről jövő keresés esetén, de ha mobilról nézzük, akkor a legközelebbi fizikai boltjának a hirdetése jön fel.

3. Kibővített jelentések

Példa: A technológiai megengedi, hogy az emberek másként reagáljanak a hirdetésekre, például felhívhatják a hirdetőt, vagy letölthetnek digitális tartalmakat. Az új rendszerben ezeket az akciókat egyszerűen tudjuk rögzíteni, így például konverzióként kezelhetjük a 60 másodpercnél hosszabb telefonhívások számát az Adwords riportunkban.

További információkért látogasd meg a Google témával foglalkozó weboldalát!

Mi is azt gondoljuk, hogy ez egy jelentős fejlesztés, ami fokozhatja a hirdetést fogyasztók felhasználói élményét, és ráadásul jó válasz a Facebook helymeghatározásra alapuló fejlesztéseire.

Neked mi a véleményed? Fogyasztóként és hirdetőként látod-e az új rendszer előnyeit?

(Forrás: marketingpilgrim, venturebeat)