Feltérképeztük a tinik online szokásait – és meglepő eredményeket is találtunk

Közzétéve: 2019. január 14.

Felnövőben egy generáció, amelynek tagjai már sokszor jobban értik és használják a digitális kütyüket, mint a szüleik, és akiket már egészen más dolgok érdekelnek, mint mondjuk az Y generációsokat. Az már a Nagy Facebook Körképnél is látszott, hogy a 18 év alattiak válaszait vizsgálva sokszor egészen megváltoznak az eredmények, egészen máshová tevődnek a hangsúlyok.

Szerettük volna jobban érteni a mai tizenéveseket, képet kapni arról, hogy hogyan kommunikálnak a digitális világban, mennyire fontos nekik adataik biztonsága, milyen platformokon lógnak leginkább.

Több mint 10.000 24 év alatti fiatal töltötte ki a kérdőívünket, amelyet Facebookon és Instagramon tettünk elérhetővé. Az eredményekről február elején részletesen beszámolunk, de addig is hoztunk egy-két érdekes adatot.

A barátok fontosak, de a telefonnyomkodás übereli a családi programokat

Megkérdeztük, hogy mennyi időt szánnak az egyes tevékenységekre egy nap a fiatalok. S bár a válaszok alapján úgy fest, a barátokkal való személyes találkozás egyelőre mindennél fontosabb, minden mást már beelőznek a digitális platformok: a közösségi médiával való foglalkozás több időt visz el, mint a családi programok, a chatcsatornák nyomogatása vagy a YouTube videók nézegetése pedig előbbre való, mint a könyvolvasás. A válaszadók 39%-a egyébként szinte semmi időt nem áldoz könyvolvasásra.

De hogy a virtuális barátságok is fontos szerepet játszanak a mai tizenévesek életében, azt alátámasztja, hogy több mint 70%-ának van legalább egy olyan ismerőse, akit csak az internetről ismernek és így is tartanak vele kapcsolatot.

Ha nagy leszek, influencer leszek?

Lassan minden marketinges tudja, hogy a mai tinédzsereket könnyebb megszólítani influencereken keresztül, mint mondjuk tévéreklámban. Van is irántuk kereslet: a válaszoló fiatalok több mint egynegyede 30-nál is több influencert követ a közösségi médiában.  Ráadásul a megkérdezettek 23%-a úgy gondolja, hogy jó lenne, ha ő is influencer lehetne.

Íme a részletes adatok!

Hogy mi a helyzet a fiatalok tudatosságával, ha saját adataik védelméről van szó, hány százalékukat ért már zaklatás a közösségi médiában, és melyik közösségi platformot mennyire gyakran használják, arról itt olvashattok bővebben: bsocl.com/Magyar_Tinik_felmeres