Az ügyfélszolgálatokat alakítaná át a Messenger a botokkal

Közzétéve: 2016. április 13.

A Facebook az F8 fejlesztői konferenciáján jelentette be a Messenger Platformot, ami lehetőséget nyújt majd a fejlesztőknek, hogy úgynevezett botokat építsenek az üzenetküldő applikáción belül. Ezzel teljesen új irányokba tud elindulni a csevegőalkalmazás, amely megreformálhatja az ügyfélszolgálatokat és egyes spekulációk már most úgy gondolják, hogy az amerikai hotline telefonvonalak végét is elhozhatja. A Messengeren belül a cégek egy automatizált alkalmazáson keresztül kommunikálhatnak majd a felhasználóval, pont úgy, mintha egy ügyfélszolgálatos alkalmazotton keresztül zajlana a beszélgetés, azonban itt egy robot ad válaszokat.

facebook-messenger-platform-bot-api-1

A frissen bejelentett eszköz tartalmaz egy API-t, ezt a fejlesztők felhasználhatják üzenetküldő botok készítésére a Messengeren belül, illetve akár a weboldalakon, a chat widgetekhez is. Maga a bot tulajdonképpen egy app, ami olyan információkkal szolgálhat, mint az időjárás, hírek, közlekedési információk, szállítási információk, valamint számos általános adat. Küldhet linket, mutathat képet, illetve részletesebb tulajdonságot közölhet egy termékről, szolgáltatásról, vagy funkcióról. A botok képesek „tanulni” a beszélgetésből, ezzel javítják a válaszokat és igyekeznek a felhasználóhoz igazodni.

Az új funkcióhoz a Facebook elindítja a Wit.ai Bot Engine rendszert, aminek a célja, hogy a fejlesztők még komplexebb botokat hozzanak létre, amelyek képesek értelmezni a természetes nyelvet, folyamatosan tudnak tanulni, ezáltal pedig sokkal jobban fognak kommunikálni. Sajnos egyelőre a Facebook erről sokat nem árult el, így ennek pontos működését még homály fedi.

Természetesen a Facebook csapata gondolt a legfontosabb dologra is, az emberekre. Számolt azzal, hogy a felhasználók nem feltétlenül szeretnének folyton értesítést kapni a botoktól, amely egy idő után átcsaphatna kéretlen üzenetek zavaró áradatába, ezzel pedig akár meg is utáltathatná magát a rendszer a felhasználóival. Ezért a jövőben kialakításra kerül az, hogy a botok mennyi üzenetet küldhetnek egy embernek, valamint ha az nem szeretne egy-egy szolgáltatótól információt kapni, akkor lehetőség lesz némítani, vagy akár blokkolni is a kommunikációt. Pillanatnyilag ezek a szabályok még nincsenek véglegesítve, ugyanis a Facebook elemzi azt is, hogy a közösség hogyan fog reagálni a botok megjelenésére.

facebook-messenger-platform-bot-api-2

A Bot API célja, hogy a havi 900 millió aktív Messenger felhasználót további funkciók használatára is ösztönözze, mint csak beszélgetés. A fejlesztők és vállalkozások már most hozzáférhetnek a botok dokumentációjához, aminek a segítségével már el is kezdhetik építeni a sajátjukat, amelyet viszont be kell nyújtani a Facebook számára felülvizsgálatra. A közösségi oldal közleménye szerint a botok jóváhagyása fokozatosan fog megtörténni, egyelőre nem tudni, hogy mennyi lesz hozzá a várakozási idő. A Messenger nehéz helyzetbe hozza a többi chat-platformot az új frissítésekkel és funkciókkal, hiszen azokat lassan állva hagyja.