Instant cikkek minden kiadónak
Az eddig csak zárt béta rendszerben tesztelt Instant Articles, azaz Instant cikkek mostantól bármelyik kiadó számára elérhető. Az F8-as fejlesztői konferencián bejelentett információk alapján a teszt időszak lezárult, az online sajtó kisebb, nagyobb oldalai, illetve blogok is csatlakozhatnak az új publikálási lehetőséghez.
A lezárult teszt időszak során több, mint ezer kiadó volt hivatalos partner globálisan a fejlesztéshez, ezzel sikerült az Instant cikkekhez jobb olvasási élményt elérni. Az előzetes statisztikák szerint pedig megéri belépni a platformba, ugyanis az 20%-kal több kattintást, 70%-kal kevesebb visszalépést és 30%-kal több megosztást hoz, mint egy hagyományos weboldalon lévő cikk mobilról megnyitva. A kiadóknak nagy fejtörést okoz a weboldal optimalizálása olyan módon, hogy az mobilon is gyorsan töltsön be. Ha várni kell a cikkre, akkor a felhasználók gyakran bezárják azt, mielőtt a tartalom megjelenne. Ellenben az Instant cikkek sokkal gyorsabb betöltést garantálnak, aminek örülhet az olvasó, illetve a kiadó is. Egyes országokban, mint India, Brazília, Mexikó, vagy a Fülöp-szigetek, ahol lassabb a mobilinternet az emberek 20-40%-kal több Instant cikket olvastak amiért az gyorsabban töltött be, mint a webböngészőben elérhető tartalom.
A kiadók számára egyszerű lehetőségeket kínál a Facebook arra, hogy belépjenek a programba. Számos nyílt forráskódú platform, elemzésszolgáltató és third-party fejlesztő került bevonásra, hogy segítsenek elkészíteni, menedzselni, elemezni az Instant cikkeket.
Támogatott motorok: WordPress, Drupal, Atavist, Medium, Perk Distributed, RebelMouse, ShareThis, Sovrn, Steller, Tempest
Támogatott statisztikai eszközök: Adobe Analytics, Chartbeat, comScore, Nielsen, Parsely SimpleReach
Az Instant cikkek partnerré válás három alaplépése
- Regisztráció az Instant cikkekre
- Teszt cikk kialakítása és felülvizsgálatra küldése
- Megkezdeni az Instant cikkek publikálását
Az Instant cikkek platformba történő belépésről részletesebb leírás ebben a dokumentumban olvasható.
Korábban hallani lehetett azt, hogy vannak kiadók, amelyek tartanak az Instant cikkektől, ugyanis elvezeti a forgalmat a saját weboldaluktól. Ennek ellenére a teszt időszak alatt igazán nagy nevek is elérhetők voltak, így a The New York Times, a Mashable, vagy a The Verge cikkei és régóta elérhetőek Facebookon Instant cikkek formátumban. Kíváncsian várjuk, hogy a hazai sajtó hogyan fogadja az új publikálási formát és milyen szintű lesz az adoptálási hajlam.