Ezért van szükséged az Instagramra

Közzétéve: 2015. június 08.

2015-ben már tényleg szüksége van a vállalkozásoknak az Instagramra, szinte megkerülhetetlen a képmegosztón a jelenlét. Főleg, miután még egy hete sincs, hogy kiderült, talán már nem is kell olyan sokat várni, és nem csupán a kiválasztott márkák, hanem bárki hirdethet majd az oldalon – legalábbis, akinek van hirdetéskezelője a Facebookon.

Még tavaly decemberben az Instagram bejelentette, hogy átlépték a havi 300 millió aktív felhasználószámot. Úgy, hogy ráadásul rengeteg olyan fiókot töröltek, amelyeket spamnek ítéltek meg. Igaz, emiatt sokan bírálták az Instagramot, hiszen több profil követőinek a száma is drasztikusan csökkent.

Az alkalmazás idén októberben lesz 5 éves, és már magabiztosan lehet állítani, hogy tényleg berobbant az app. Olyannyira, hogy ez az egyik leggyorsabban növekvő közösségi oldal. Sőt, mivel a mobilinternetezők aránya is egyre inkább maga alá gyűri az asztali gépeket használókat, a legjobb, ha egyre inkább a kisebb képernyők felé orientálódsz a marketingstratégiáddal.

A felhasználók imádják az Instagramot

A havi aktív 300 milliós felhasználónál több talán nem is kell, hogy meggyőzzön bárkit arról, a képmegosztó alkalmazást érdemes komolyan venni. Pláne, ha csak a felét elhisszük annak a kutatásnak, miszerint az emberek naponta átlagosan 150-szer nézik meg a mobileszközeiket.

Sőt, amitől az Instagram jobb is, mint a Facebook, az az, hogy az Instagramnak nincs olyan algoritmusa, ami megszűrné, milyen tartalmat látnak a felhasználók, akik így minden képet illetve videót meg tudnak nézni, amit az általuk követettek megosztottak a hírfolyamban.

Tippek

De ha még csak most kezded el használni az Instagramot, hogyan is kezdjél bele? A Social Media Today szerint hétköznaponként a kora esti időpontokat azért érdemes megragadni posztolás szempontjából, mert ilyenkor a legtöbb ember, miután hazaért, nyugodtan elő tudja venni a telefonját és átböngészni, mi történt aznap.

Az Instagram tipikusan az a felület, ahol itthon is érdemes a hashtag-eket használni. Vannak elég populáris hashtag-ek, mint a #mik, vagy a #mutimiteszel. Ha még csak most indítottad el a csatornádat az Instagramon, bátran keress rá arra, mik pörögnek, és ne szégyellj belőlük akár 5-8 darabot is használni posztonként!

Ami pedig itt is fontos, ugyanúgy, ahogy a Facebookon: a kommunikáció. Ha hozzászólnak egy fotódhoz, ha kérdeznek alatta, arra illik válaszolni. Sőt, a hashtag-ekre keresve, ha látod, hogy valaki például a termékeddel fotózkodott, nyomj rá bátran legalább egy lájkot – ettől sokkal közvetlenebbé, személyesebbé teheted a márkádat.