Első tapasztalatok a Promote Post hirdetéssel

Közzétéve: 2012. május 30.

Azon szerencsések között lehettünk, akik már a múlt héten kipróbálhatták a Facebook legújabb hirdetési formáját a Promotion Post-ot. Gyorsan neki is láttunk letesztelni, vajon érdemes-e az oldal adminjainak élnie ezzel a hirdetési formával. Meglepően jó tapasztalatokat szereztünk…

A hirdetést egy olyan bejegyzésre adtuk fel, ami egy blogbejegyzésünkre irányítja az érdeklődőket, így azt is tudtuk mérni, vajon a konverzió növekedik-e a nagyobb megjelenéssel. Joggal várhattuk, hogy igen, hiszen a Promotion hirdetésnek az a lényege, hogy meglévő rajongóink közül láthatják nagyobb számban a bejegyzésünket, így várhatóan olyanok olvassák majd, akik korábban egy Like-kal már jelezték érdeklődésüket irántunk.

A hirdetés feladásának menetéről korábbi cikkünkben már írtunk, később pedig örömmel tapasztaltuk, milyen részletes statisztikát kapunk a bejegyzések alatt, gyakorlatilag online, a hirdetés ideje alatt és után is. Ahogy korábban  írtuk, 1-1 ilyen promóció maximum 3 napig futhat, ennyi idő alatt költi el a rendszer a beállított összeget. Lássuk, hogy teljesített a fenti hirdetésünk, a többi, normál bejegyzésünkhöz képest?

Majdnem kétszer nagyobb elérés

Amikor megvizsgáltuk a bejegyzések alatti számokat, azt tapasztaltuk, hogy majdnem kétszer nagyobb elérést produkáltak a hirdetett bejegyzések:

Ha alaposabban megnéztük az Insights adatokat, akkor is kedvező számokat kaptunk. Nehéz jó viszonyítási alapot keresni, mi azt néztük, hogy az összes elérés milyen arányban viszonyul a rajongók számához az elmúlt 30 bejegyzésre vetítve. Pirossal emeltük ki a támogatott bejegyzéseket:

A legkisebb piros oszlop kicsit megtévesztő, a szóban forgó bejegyzést megállítottuk félidőben.

Hányan kattintottak a linkre?

A fenti példában mutatott bejegyzésünknél fontosnak éreztük megnézni, vajon mennyivel nőtt a blogbejegyzésünk olvasottsága a hirdetés hatására. Ahogy vártuk, itt is kiemelkedő eredményeket tapasztaltunk:

A fenti ábrán a legnépszerűbb blogbejegyzések oldalmegtekintése látható, az elmúlt 8 napra vonatkozóan. A két piros oszlop jelöli azokat a bejegyzéseket, melyeket Promote Post hirdetéssel támogattunk.

Mennyibe kerül?

Azt már tudjuk korábbról, hogy egy jól targetált hirdetés kattintásonkénti ára 5 és 20 Ft között mozog, témakörtől függően. Megvizsgáltuk, hogy egy kattintásra vetítve mennyibe kerül ez a fajta hirdetés. Tapasztalataink szerint kb. 4-10 Ft-ért tudtunk így olvasókat gyűjteni, ami nem tűnik sokkal kevesebbnek, mint a hirdetési ár. Azonban ne felejtsük el, hogy a Promote Post-tal szerzett kattintások sokkal értékesebbek, mint a normál hirdetéssel szerzett forgalom, hiszen itt már sokkal elkötelezettebb olvasóknak jelentünk meg, egy jóval bővebb szöveges tartalommal: egy bejegyzéssel.

Lehet vele új rajongókat gyűjteni?

Megvizsgáltuk azt is, vajon használható-e új rajongók gyűjtésére ez a hirdetés? Az alábbi ábrán az látható, hogyan nőtt a rajongóink száma az elmúlt héten:

Az első Promote Post hirdetésünk május 24-én indult, az azt követő 3 nap nem mutat igazán kiugró rajongószám növekedést. Valószínűleg ez a fajta promóció csak áttételesen tud új követőket hozni, ehhez viszont olyan bejegyzések kellenek, amik a magas elérés szám mellett nagy számú interakciót is váltanak ki (like, megosztás, hozzászólás). A mi bejegyzésünk viszont épp egy linket tartalmazott, így az olvasók arra kattintottak, nem a like-ot nyomták.

Összegzés

Az első pár nap tapasztalata alapján úgy gondoljuk, hogy ez az új hirdetési módszer nagyon hatékony tud lenni 1-1 akciós ajánlatunk, termékbevezetésünk, különleges tartalmunk népszerűsítésére. Gyorsasága, egyszerűsége mindenképp hasznos eszközzé teszi, mi biztosan használni fogjuk a jövőben is!