Előtte – utána – avagy változások a hírfolyam megjelenésében

Közzétéve: 2012. június 07.

A Facebook ismét újított a hírfolyamban, az új elrendezés a napokban kerül minden felhasználó oldalára. A redesign – többek között a nagyobb kép- és szövegmegjelenítési felület, vagy a linkek új megjelenési módja – természetesen hatással lesz a felhasználók elkötelezettségére is egy-egy bejegyzés iránt. Alább egy kis összehasonlítást gyűjtöttünk az InsideFacebook segítségével a régi és az új dizájnról, valamint adunk néhány tippet, hogy hogyan lehet adminként vagy hirdetőként jól kihasználni ezeket a módosításokat.

Képek

Az első és legfontosabb változtatás, hogy mostantól a hírfolyamban az oldalként feltöltött képek is ugyanabban a méretben látszódnak, mint a személyes profilként posztolt fotók – korábban a rajongói oldalak képei a hírfolyamban kisebbek voltak. Ez azért hozhat több kattintást az oldalaknak, mert amíg korábban a usereknek meg kellett nyitniuk a képet ahhoz, hogy lássák rajta a lényeget, mostantól már kis méretben is többé-kevésbé kivehető, hogy mi van rajtuk, így anélkül nyomhatnak egy-egy lájkot a bejegyzés alá, hogy megnyitották volna azt nagyban. Mivel így a felhasználók még szívesebben lépnek interakcióba egy-egy tartalommal, nagyon is érdemes több figyelmet és energiát fordítani a nemrég bevezetett promotált posztokra.

Igazán nagyot tud ütni például egy teljes album közzététele az új méretben és elrendezésben, de épp ezért kell fokozottan figyelnünk arra, hogy milyen jellegű képeket teszünk közzé, hiszen a rajongók figyelmét ez akár el is vonhatja. Amíg a korábbi kisebb képek könnyedén megbújtak a hírfolyamban, most nagyobb figyelmet kaptak, így könnyen elsülhet visszafelé is a dolog – ha például egy rajongó épp az egyik szembeötlő tartalomnál eszmél rá arra, hogy nem szeretne tovább a rajongónk lenni.

Így nézett ki a rajongói oldal fotója korábban:

Rajongói oldal fotója korábban

És ilyen volt a felhasználók fotója:

Mostantól minden fotó ilyen lesz:

A rajongói oldalon albumba feltöltött fotók korábban:

Felhasználók albumba feltöltött fotói korábban:

Minden albumba feltöltött fotó mostantól:

Linkek

A hivatkozásos tartalmak egy ideje halványszürke hátteret kaptak, a bennük lévő szöveg és bélyegkép is szembeötlőbb méretben tűnik fel. Ez mindaddig tud több kattintást és nagyobb érdeklődést generálni, amíg a felhasználók szeme hozzá nem szokik az új megjelenítési módhoz. A háttér megváltoztatásával együtt nagyobb betűméretet kapott a hivatkozás megosztó szövege is, valamint több látszik a meta tag-ből is, így érdemes odafigyelni arra, hogy a jövőben kevesebb kísérőszöveget használjunk az egyes bejegyzésekhez, mert a rajongók szemében könnyedén tűnhet majd úgy, hogy a bejegyzésünk két nagy szövegtömbből áll csak, amit fárasztó végigolvasni. Ilyenek voltak a linkek korábban:

És ilyenek lettek mostantól:

Szponzorált bejegyzések

Jelentősen megnövelték az ilyen jellegű bejegyzések méretét is, ami hihetetlenül jól teljesít, azonban van egy olyan hozadéka, hogy hatalmas méretével elvonja a figyelmet a jobboldali sávban futó prémium hirdetésekről, hiszen azok méretben nem tudnak versenyre kelni a hírfolyamban elhelyezett posztokkal, amiknél szintén nem csak a kép nagysága változott, de a szöveg is nagyobb betűméretet kapott. A standard szponzorált (oldal lájkolós) posztok mérete és megjelenése nem változott. Ilyen volt a page post sponsored story korábban:

Page post sponsored story új megjelenése:

Hagyományos page-like sponsored story (ugyanaz mint korábban):

Így néztek ki az oldalt elhelyezkedő prémium hirdetések korábban:

És ilyenek az új, oldalt elhelyezkedő prémium hirdetések:

Egyéb aktivitások

A harmadik fél generálta akciók (mint pl. profilképváltás) ugyanúgy jelennek meg, mint előtte, azonban az olyan tevékenységek, amik szöveget, fotót, vagy egy külső hivatkozásra küldött kommentet is tartalmaznak, nagyobb betű- és képméretben jelennek meg. Az olyan külső applikációk, melyek Photos API alkalmazást használják – ahogyan teszi például az Instagram is – komoly előnyöket származtathatnak ebből az újításból.

Módosított profilkép

Pinterest

Instagram

Melyik változásnak örültök leginkább? Észrevettétek ezeknek a jótékony hatásait rajongói oldal üzemeltetőiként? Véleményeitek jöhetnek kommentben, ha pedig tetszett vagy hasznosnak bizonyult az írás, nyomjatok egy lájkot! 🙂