De mitől is akkora dobás a Facebook új hirdetési rendszere?

Közzétéve: 2014. szeptember 30.

Már a múlt héten megírtuk, hogy hamarosan megérkezik az Atlas a Facebooktól, ami hétfőre világszerte élesedett is.

Az Atlas nyilvánvaló célja, hogy a Google által egyértelműen uralt digitális hirdetési bevételekből a Facebook a jelenleginél nagyobbat szakíthasson. Ehhez a technológiát a közösségi oldal még tavaly vásárolta meg a Microsofttól.

A Google jelenleg a cookiek, vagyis a sütik segítségével szerzi meg a felhasználóikról az olyan adatokat, mint például a böngészési szokásokat, a használt nyelvek, illetve minden egyéb beállítást. A cég így „ismeri” meg jobban az embereket, ezek segítségével tud például személyre szabott hirdetésekkel bombázni minket. Az egyetlen eszköz, amin a sütik nem működnek, azok a mobil eszközök.

És itt várnak a Facebooknál hatalmas változást az Atlas segítségével. Az Atlas Advertiser Suite technológiájának egyedisége ugyanis abban rejlik, hogy a rendszer „kiiktatja” a sütiket, ezek nélkül tudja a pc-s illetve mobil eszközös böngészéseinket figyelni. A mobilos böngészési aktivitások eddig ugyanis – a sütik híján – nem voltak kellően feltérképezve a marketingesek előtt, így a hirdetések sem koncentrálódtak ezekre az eszközökre.

Az nem valószínű, hogy a digitális hirdetési piacon lévő elsőszámú Google-t a Facebook ezzel a lépéssel komolyan megszorongatná, vagy veszélybe sodorná az elkövetkező hónapokban, az viszont szinte bizonyos, hogy a közösségi oldal az Atlas által meghatározó előnyre tehet szert.